"I ljuset av de stora förändringar som finanssektorn står inför, i och med ökad digitalisering och kommande regelverk, ser vi goda möjligheter att stärka Avanzas konkurrenskraft ytterligare. För att säkerställa högsta möjliga kvalitet mot kunderna och stärka vår position som Sveriges ledande plattform för sparande och investeringar kommer utökade resurser att läggas på en förbättrad användarupplevelse under 2017", skriver Avanza.
Under perioden oktober 2015 - september 2016 nådde Avanza en marknadsandel om 9,9 procent av det totala nettoinflödet till den svenska sparmarknaden, vilket var "klart högre än målet om 7 procent".
Bolaget anger också att det nu som långsiktigt mål strävar efter en marknadsandel på minst 9 procent av det totala nettoinflödet till den svenska sparmarknaden samt en miljon kunder år 2020.
"Vi tror på fortsatt stark tillväxt och stretchar vårt kundmål till att 2020 uppnå 1 miljon kunder, samtidigt som vi höjer vårt mål avseende andelen av nettoinflödet till sparmarknaden till minst 9 procent", skriver vd Johan Prom i bokslutsrapporten.