Adventure Box
Adventure Box: ADVENTURE BOX FÅR NYTT LÅN PÅ 3 MKR AV ALMI (beQuoted)

2020-07-03 16:40
ADVENTURE BOX FÅR NYTT LÅN PÅ 3 MKR AV ALMI Lånet på 3 miljoner kronor ska användas för att säkra tillväxten och kommersialiseringen av bolagets streamingplattform. Det beviljade lånet är på 3 MSEK. Det är amorteringsfritt under 12 månader. Därefter amorteras lånet över tre. Räntan är på marknadsmässiga villkor, idag 5,54%. - Vi är tacksamma för ALMIs fortsatta stöd, säger VD Christopher Kingdon. FÖR MER INFORMATION, KONTAKTA: Christopher Kingdon, VD Adventure Box, +46 (0)73 051 1414, chris@adventurebox.com, corp.adventurebox.com Följande dokument kan hämtas från beQuoted Press-Release-Almi-ger-lan-till-Adventure-Box-v02.pdf-http://www.bequoted.com/beQPress/download.asp?Id=39695 OM ADVENTURE BOX TECHNOLOGY AB Adventure Box gör det enkelt och roligt att skapa, dela och spela 3D spel online. Bolagets världsledande streamingteknologi är patentskyddad. Grundat i Stockholm 2014 har bolaget nu även personal i Paris, Sevilla, Malta och Kerala (Indien). Adventure Box handlas på Nasdaq First North Growth Market under kortnamnet ADVBOX och ISIN-kod SE0012955276. Redeye AB med e-post certifieradviser@redeye.se och telefonnummer +46 8 121 576 90 är företagets Certified Advisor. Denna information är sådan som Adventure Box Technology AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Information lämnades genom ovanstående kontaktpersoners försorg för offentliggörande den 3 juli 2020 kl 16:40 CET.

Adventure Box Technology - I dag