GOLD TOWN GAMES
WHM-FÖRSÄLJNING MINSKAT NGT 4 KV JMF 3 KV (Direkt)
STOCKHOLM (Direkt) Gold Town Games marknadsinsatser för World Hockey Manager (WHM) under hösten och vintern har inte varit lika lönsamma som under våren, vilket är huvudanledningen till att försäljningen minskat något under det fjärde kvartalet jämfört med det tredje.
Det skriver Gold Town Games i ett pressmeddelande.
"Nu finns äntligen tillförlitlig data som visar att det finns ett fortsatt stort intresse för spelet, inte minst i Nordamerika. Ytterligare ger datan ökad insikt om att kostnaderna för anskaffningen av nya användare, framförallt via Facebook, stigit jämfört med de marknadsföringsinsatser som gjordes under slutet av det första kvartalet 2018", heter det.
Bolaget fokuserar nu extra på att förbättra spelets så kallade Life Time Value (LTV) för att kunna hantera ökade kostnader per installation (CPI).
Vad gäller World Football Manager (WFM) fortsätter mjuklanseringen av spelet i Sydafrika. Gold Town Games avser att lansera spelet på ytterligare en marknad i slutet av februari, i syfte att testa användarnas benägenheten till köp, enligt vd.
Kristine Trapp +46 8 5191 7927
Nyhetsbyrån Direkt