AUTOLIV
NYTT MÅL 10 MDR USD I FÖRSÄLJNING FÖR PASSIVE 2020 (Direkt)
STOCKHOLM (Direkt) Autoliv sätter nya mål för sitt affärsområde inom passiv säkerhet, Passive Safety, som eventuellt kommer att bli ett fristående bolag framgent.
Passive Safetys mål som fristående bolag är att år 2020 ha en försäljning överstigande 10 miljarder dollar och det indikerar en årlig tillväxt på omkring 8 procent från 2017, enligt ett pressmeddelande med anledning av bolaget på torsdagen håller kapitalmarknadsdag.
Målet är att ha en justerad rörelsemarginal på omkring 13 procent för affärsområdet, eller bolaget, samma år.
Målet för Passive är vidare att öka marknadsandelen från 39 till 45 procent eller mer fram till 2020.
"Därutöver är Passive Safetys mål för 2022 och ambition för 2025 att bibehålla sin marknadsandel och att försäljningen skall växa i linje med Passive Safetys marknad, vilken beräknas växa en procent mer än tillväxten för fordonstillverkningen", skriver Autoliv vidare.
Börsredaktionen +46 8 5191 7910, http://twitter.com/direktse
Nyhetsbyrån Direkt