Det framgår av H&M:s pressmeddelande inför kapitalmarknadsdagen.
I övrigt nämns under rubriken "Kommentarer om utvecklingen 2019-2022:
* Försäljningen för New Business (varumärkena Cos, Weekday etcetera) beräknas fortsätta att öka med minst 25 procent per år och därmed nå över 50 miljarder kronor 2022.
* Onlineförsäljningen för H&M-gruppen bedöms fortsätta att öka kraftigt med cirka 20 procent per år och därmed nå 75 miljarder kronor år 2022 (ökningstakten 2018 bedöms bli minst 25 procent).
* Försäljningen i nyöppnade butiker netto förväntas ge ett tillskott om cirka 1-3 procent per år till H&M-gruppen.
* Till detta, skriver H&M, "finns det stora möjligheter till ytterligare försäljningstillskott från två separata och helt nya affärsmodeller som bolaget håller på att utveckla"
* Det pågående skiftet från fysiska butiker till online förväntas fortsätta
Sammantaget bedöms utvecklingen 2019-2022 kunna leda till "goda vinstökningar".