Starbreeze har pressats rejält på börsen i år och när pc-versionen av Raid: World War II släpptes i slutet av september backade aktien nära 10 procent.
Raid är utvecklat av den kroatiska spelstudion Lion Game Lion med Starbreeze som förläggare. Efter att till en början ha legat och pendlat på plats 30-40 på den digitala distributörsplattformen Steams globala topplista bar det rejält utför och en dryg vecka efter lanseringen låg Raid kring plats 600.
"Vi får inte glömma bort att det är en förläggartitel, en förstagångstitel från det teamet som gjort spelet. Jag hade velat se ett varmare mottagande, absolut, och en högre listplacering. Men vi måste lära de här killarna att ta hand om sin produkt och serva den under lång tid och bygga ett ip (varumärke)", säger Starbreeze vd Bo Andersson Klint i en intervju med Nyhetsbyrån Direkt.
Vad gör ni nu?
"Man ska inte säga 'thats that' utan nu måste vi jobba hårt för att få Raid upp på banan ordentligt. Det bästa är att fortsätta uppdatera spelet. Det är det hela affärsmodellen går ut på, att uppdatera spelet, släppa nytt gratisinnehåll, se till att det expanderar och ta bort sådant som folk irriterar sig på", säger Bo Andersson Klint.
Fortfarande återstår lanseringen på Playstation 4 och Xbox One som sker den 10 oktober i Nordamerika och den 13 oktober i Europa, Asien och Mellanöstern. Och i skrivande stund ligger Raid på en andra plats på Playstation Stores förbeställningslista.
Starbreeze har investerat 8 miljoner dollar i Raid med möjligheten att återfå 120 procent av sin investering med en påföljande 50/50-uppdelning av royalties med Lion Game Lion.
Är det för tidigt att ha en åsikt om i fall ni får tillbaka den investering ni gjort i Raid?
"Ja, det är för tidigt", svarar vd:n kort.