XACT
Fler utdelningstillfällen för XACT Högutdelande (Cision)

2020-02-10 08:00
Xact Kapitalförvaltning ändrar fondbestämmelserna i XACT Högutdelande (legalt namn XACT Nordic High Dividend Low Volatility [UCITS ETF]). Förändringen träder ikraft den 1 april 2020. Utdelning minst två gånger per år – oförändrad målsättning om 4 procent årligen Ändringen innebär att antalet utdelningstillfällen utökas till att ske minst två gånger per år – i maj respektive september månad – eller mer frekvent i enlighet vad som i sådant fall anges i informationsbroschyren. Målsättningen är fortsatt att för helåret dela ut omkring 4 procent av fondandelens värde vid tidpunkten för fondbolagets beslut om utdelning. Utdelningen kan dock bli både högre och lägre. Utdelningens storlek för helåret påverkas inte av ändringen, utan skillnaden är att antalet utdelningstillfällen utökas. Fondbestämmelserna har godkänts av Finansinspektionen och nya fondbestämmelser, faktablad och informationsbroschyr finns tillgängliga från den 1 april 2020 på www.handelsbanken.se/fonder och www.xact.se. För ytterligare information kontakta: Pär Nürnberg, VD Xact Kapitalförvaltning AB, 08 - 701 34 05 Historisk avkastning är ingen garanti för framtida avkastning. De pengar som placeras i fonder kan både öka och minska i värde och det är inte säkert att du får tillbaka hela det insatta beloppet. Fullständig informationsbroschyr med fondbestämmelser, faktablad och aktuell kursutveckling finns under respektive fond. Xact reserverar sig mot eventuella fel i informationen. Xact Kapitalförvaltning AB Postadress: Gatuadress: Telefon: Styrelsens säte: Stockholm SE-106 70 Stockholm Blasieholmstorg 12 +46 8 701 40 00 Organisationsnr: 556997-8140 www.xact.se

Exact Sciences - I dag