Greater Than
Greater Than genomför riktad nyemission av aktier till bl.a. Handelsbanken Fonder om 25 MSEK (Cision)

2017-10-20 14:05
Greater Than AB (”Greater Than” eller ”Bolaget”) har, med stöd av det bemyndigande styrelsen erhöll på årsstämman den 17 maj 2017, beslutat om en riktad kontantemission av 892 858 aktier till en teckningskurs om 28 SEK per aktie som baseras på gårdagens volymvägda genomsnittskurs.
· Investerare i den riktade emissionen är Handelsbanken Fonder och Mangold Fondkommission. · Skälen till avvikelsen från aktieägarnas företrädesrätt och motivet för den riktade emissionen är att bredda basen med nya, långsiktiga, institutionella aktieägare samt att på ett kostnads- och tidseffektivt sätt genomföra en kapitalanskaffning för att möjliggöra ökade försäljningsinsatser. · För existerande aktieägare innebär emissionen en utspädningseffekt om cirka 9,5 procent av kapitalet och rösterna i Bolaget. · Bolagets totala antal utestående aktier ökar från 8 545 386 aktier till totalt 9 438 244 aktier. · Emissionen innebär ett ökat aktiekapital med 89 286 SEK från 854 539 till 943 825 SEK. Investerare i den riktade emissionen är enligt följande: Investerare Volym (MSEK) Antal aktier Handelsbanken Hållbar Energi 10 357 143 Handelsbanken Microcap Sverige 10 357 143 Mangold Fondkommission 5 178 572 Mangold Fondkommission är finansiell rådgivare och Hamilton legal rådgivare till Bolaget i samband med den riktade emissionen.

Greater Than - I dag