Avanza Bank
Vanliga sparare erbjuds riktig förvaltning (Cision)

2009-06-02 14:25
Vanliga sparare erbjuds riktig förvaltning Avanza Bank öppnar för aktiv förvaltning av sparkapital från 100 kr. Priset är låga 0,25 procent. Avanza Bank startar med sju portföljer och kommer att inom kort att utöka med ytterligare två. "För första gången får alla privatpersoner tillgång till riktig förvaltning och dessutom direkt insyn i förvaltarens affärer och varje byte redovisas dagen efter", säger Glenn Wigren, chef förvaltningen hos Avanza Bank. Spararna får även del av förvaltarnas personliga kommentarer varje månad. Avanza Bank kommer dessutom öppna direktsända nätdiskussioner med förvaltarna. För de sparare som vill ha stöd att förvalta sina fonder kan de nu erhålla en förvaltning med fem olika inriktningar. Avgiften kommer här vara låga 0,25 procent och minsta insättningen är 100 kronor. "Detta kan spararna jämföra med avgifterna för fond-i-fonder på cirka 1 procent. Fondförvaltningen utförs av bland andra Jesper Strandberg, fondanalytiker Placera Nu, och Sven Hagströmer, ordförande Avanza Bank. För aktie- förmögenhetsförvaltning har det fram till idag krävts 2-10 miljoner kronor. Nu sänker Avanza Bank minimikravet till 150 000 kronor. Förvaltarna som är med från start är Carlsson och Ålandsbanken. Carlsson deltar med en medelriskportfölj. Ålandsbanken deltar med en aktieportfölj. Priset är 0,79-1,50 procent per år. Inga depåavgifter tillkommer. För mer information: Glenn Wigren, chef förvaltningen Avanza Bank, telefon 073-703 41 08 avanzabank.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Cision http://www.cisionwire.se http://www.cisionwire.se/avanza-bank/vanliga-sparare-erbjuds-riktig-forvaltning Följande filer finns att ladda ned: http://feed.ne.cision.com/client/waymaker1/f.aspx?id=1217446&fn=wkr0011.pdf PDF

Avanza Bank Holding - I dag