Matleveransbolaget Swiggy investerar 700 miljoner dollar i sin expressleveranstjänst (Finwire)
Indiska matleveransbolaget Swiggy investerar 700 miljoner dollar i sin expressleveranstjänst Instasmart, skriver branschsajten Techcrunch.
Den Softbackstödda startupens investering intensifierar konkurrensen på världens näst största marknad. Under 2020 lanserade bolaget sin tjänst i två städer, men är nu tillgänglig i 18 städer och får in över 1 miljon beställningar per vecka.
Tillkännagivandet kommer vid en tidpunkt då Swiggy, som har samlat in 1,25 miljarder dollar i år, är i slutfasen av en ny finansieringsrunda på över 500 miljoner dollar, som skulle värdera bolaget till över 10 miljarder dollar.
Den mindre konkurrenten Zepto utökar sin närvaro i flera indiska städer. Startupen lanserade sin app i år och tillkännagav nyligen en insamling på 60 miljoner dollar. Vidare uppges bolaget befinna sig i samtal om att resa betydligt mer pengar, skriver sajten och hänvisar till en källa som är bekant med saken.
Filip Lindkvist
Nyhetsbyrån Finwire