BrainCool
BrainCool AB (publ) tecknar utökat distributionsavtal med ZOLL® för Japan till ett minsta ordervärde om 20 MSEK (MFN)

2024-04-11 18:46

BrainCool AB (publ) har utvidgat samarbetet med ZOLL® genom att ingå ett distributionsavtal för den japanska marknaden. Tilläggsavtalet omfattar en sk. minsta ordervolym från ZOLL® om 90 BrainCool™/IQool™ System med tillhörande engångsartiklar. Ordervärdet är minst 20 mkr för BrainCool.

Denna minimumorder kommer att levereras över en treårsperiod med start efter att BrainCool™/IQool™ System har erhållit regulatoriskt godkännande i Japan. ZOLL®, vilket ägs av det japanska internationella bolaget Asahi Kasei, kommer att ombesörja registreringsprocessen. Godkännandeprocessen beräknas ta 12–24 månader.

BrainCools VD Jon Berg kommenterar:
- ”BrainCool ser tilläggsavtalet med ZOLL® som ett fortsatt erkännande av våra produkters gångbarhet på världsmarknaden. Det är också en ömsesidig signal om ett välfungerande och långsiktigt samarbete mellan BrainCool och ZOLL®.”

Avtalet för den japanska marknaden är ett tillägg till det distributionsavtal som BrainCool och ZOLL® tecknade i juni 2023 avseende BrainCool™/IQool™ System. Det ursprungliga avtalet gäller till 2030 och omfattar marknaderna i USA, Tyskland, Schweiz, Nederländerna och Österrike.

I augusti 2023 utökades det ursprungliga distributionsavtalet till att även omfatta marknader i Taiwan, Malaysia, Thailand, Singapore, Indonesien, Filippinerna och Pakistan.

Jon Berg - VD
E-mail: jon.berg@braincool.se

Om oss
BrainCool AB (publ) är ett innovativt medicinteknikföretag som utvecklar, marknadsför och säljer ledande medicinska kylningssystem för indikationer och områden med betydande medicinska mervärden inom sjukvården. BrainCool AB (publ) har sitt säte i Lund.
Aktien är noterad på Nasdaq First North Growth Market, under kortnamnet “BRAIN”.
Bolagets Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB.

Denna information är sådan information som BrainCool är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 2024-04-11 18:46 CEST.

support@mfn.se (mfn.se)
MFN - www.mfn.se