Analyst Group: Aktieanalys på NOSIUM - Emissionen spelar en mycket viktig roll (MFN)

2024-03-05 10:30

NOSIUM har presenterat sin bokslutskommuniké där vi anser att Bolaget levererar en neutral rapport utan några större överraskningar på vare sig upp- eller nedsidan. Det viktiga nu i närtid blir att genomföra företrädesemissionen på bästa möjliga sätt, för att därigenom få ett nödvändigt andningsutrymme att kunna ta rätt operativa beslut. Den stora värdedrivaren under året som vi ser är om NOSIUM lyckas genomföra sina avyttringar enligt förväntan, vilket därmed skulle stärka bolagets finansiella position ytterligare och därmed även öppna upp för nya investeringsmöjligheter. I denna analysuppdateringar härleder vi ett värde per aktie om 0,078 kr i ett Base scenario, vilket även tar hänsyn till den kommande emissionen där ca 623m aktier ska emitteras, givet full teckningsgrad.

Läs fullständig aktieanalys här

Om Analyst Group: Ett av Sveriges främsta analyshus med fokus på små och medelstora börsbolag.
Läs mer om Analyst Group

Det här ett pressmeddelande från Analyst Group angående publicering av aktieanalys på NOSIUM. Läsare kan anta att Analyst Group har mottagit ersättning för att framställa aktieanalysen. Uppdragsgivaren har inte haft någon möjlighet att påverka de delar där Analyst Group har haft åsikter om Bolaget, framtida värdering eller annat som skulle kunna tänkas utgöra en subjektiv bedömning.

support@mfn.se (mfn.se)
MFN - www.mfn.se