Analyst Group: Aktieanalys på Gold Town Games - BFM visar hög potential (MFN)

2024-02-29 10:02

Gold Town Games AB (”Gold Town Games” eller ”Bolaget”) levererade under Q4-23 en nettoomsättning om 3,6 MSEK (4,7) där användartillväxten inte riktigt nådde våra förväntningar. Däremot uppvisar det nyligen lanserade spelet BFM fortsatt bra användardata och vi estimerar en stark användartillväxt i spelet under prognosperioden, samtidigt som en uppföljare till WHM väntas under år 2024. I kombination med att mobilspelsmarknaden väntas vända till tillväxt estimeras en omsättningstillväxt om 31 % år 2024. Baserat på en applicerad EV/S-multipel om 1,5x på den estimerade nettoomsättningen 20,2 MSEK år 2024 erhålls ett potentiellt värde per aktie om 0,46 kr (1,4) i ett Base scenario.

Läs fullständig aktieanalys här

Läs mer om Analyst Group

Det här ett pressmeddelande från Analyst Group angående publicering av aktieanalys på Gold Town Games. Läsare kan anta att Analyst Group har mottagit ersättning för att framställa aktieanalysen. Uppdragsgivaren har inte haft någon möjlighet att påverka de delar där Analyst Group har haft åsikter om Bolaget, framtida värdering eller annat som skulle kunna tänkas utgöra en subjektiv bedömning.

support@mfn.se (mfn.se)
MFN - www.mfn.se