BrainCool
BrainCool AB (publ) – erhåller order av förbrukningsmaterial för USA-marknaden om 6,5 MSEK (MFN)

2024-02-27 11:56

BrainCool kan idag meddela att två ordar om totalt 635 kUSD avseende förbrukningsartiklar för USA-marknaden har erhållits av bolagets distributionspartner ZOLL®. Den första ordern (317 kUSD) skall börja levereras från slutet av mars och den andra ordern (318 kUSD) ligger inom ramen för Zoll-avtalet, vilket kommunicerades i samband med att avtalet med Zoll® slöts.

Martin Waleij, Head of Commercial Operations kommenterar:
 Implementering av produkten IQOOL™ System i USA har gått över förväntan. Vi ser nu en ökande utnyttjandegrad av produkterna på marknaden och produkterna röner stort intresse hos nya potentiella kunder. Allt eftersom produktionstakten ökar kommer vi ytterligare accelerera marknadsaktiviteterna”

Jon Berg, VD kommenterar:
” Vi har ett nära samarbete med vår leverantör TM Rubber i Polen för förbrukningsartiklar där vi nu lägger om själva tillverkningsmetoden och automatiserar processen. Det medför att vi fördubblar kapaciteten redan under andra kvartalet och flerfaldigar den ytterligare under andra halvåret då investering i ‘injection moulding’ implementeras.”

Jon Berg - VD
e-mail: jon.berg@braincool.se

Om oss
BrainCool AB (publ) är ett innovativt medicinteknikföretag som utvecklar, marknadsför och säljer ledande medicinska kylningssystem för indikationer och områden med betydande medicinska mervärden inom sjukvården. BrainCool AB (publ) har sitt säte i Lund.
Aktien är noterad på Nasdaq First North Growth Market, under kortnamnet “BRAIN”.
Bolagets Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB.

Denna information är sådan information som BrainCool är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 2024-02-27 11:56 CET.

support@mfn.se (mfn.se)
MFN - www.mfn.se