Analyst Group: Intervju samt Aktieanalys på Obducat - Synliggör skalbarheten i affärsmodellen (MFN)

2024-02-26 15:21

Med det fjärde kvartalet för år 2023 rapporterat står det klart att Obducat AB (publ) (”Obducat” eller ”Bolaget”) levererar ett rekordår, där Bolaget uppvisar en tillväxt om 59 % och vänder till vinst. Ökade marknadssatsningar har gett en stark marknadsposition och har bidragit till en hög efterfråga på Obducats produkter och tjänster, vilket bekräftas av en rekordhög orderingång under helåret 2023 om 118 MSEK (79). Obducat lämnar rekordåret 2023 med en orderstock om 124 MSEK och givet en successivt förbättrad leveranssituation, samt en utökad produktionstakt, tillsammans med en bibehållen hög aktivitetsnivå estimerar Analyst Group att Obducat kan leverera lönsam tillväxt under år 2024. Obducat estimeras nå en omsättning om 162 MSEK under helåret 2024 och baserat på en P/S-multipel om 3,9x motiveras ett potentiellt värde per aktie om 3,6 kr (3,4) i ett Base scenario.

Läs fullständig aktieanalys här

Se videointervju med VD Patrik Lundström här

Om Analyst Group: Ett av Sveriges främsta analyshus med fokus på små och medelstora börsbolag.
Läs mer om Analyst Group

Det här ett pressmeddelande från Analyst Group angående publicering av aktieanalys samt intervju med Obducat. Läsare kan anta att Analyst Group har mottagit ersättning för att framställa aktieanalysen samt intervjun. Uppdragsgivaren har inte haft någon möjlighet att påverka de delar där Analyst Group har haft åsikter om Bolaget, framtida värdering eller annat som skulle kunna tänkas utgöra en subjektiv bedömning.

support@mfn.se (mfn.se)
MFN - www.mfn.se