Ortoma
Se intervjuer med Ortomas VD hos Nyhetsbyrån Direkt och Redeye samt presentation på Stora Aktiedagen (MFN)

2023-11-24 09:40

Nyhetsbyrån direkt och Redeye har intervjuat Ortomas VD Linus Byström som har gett en lägesuppdatering om bolagets senaste framgångar. Intervjuerna finns på Ortomas hemsida, https://ortoma.com/investor-relations/. Bolaget kommer även att delta på Stora Aktiedagen i Stockholm den 27 november.

Ortomas VD Linus Byström har i intervjuer med Nyhetsbyrån Direkt och Redeye har gett en lägesuppdatering och kommenterat senaste nyheterna från Ortoma. Intervjuerna finns att se på Ortomas hemsida https://ortoma.com/investor-relations/presentationer/.

Presentationen på Aktiespararnas event Stora Aktiedagen kommer att äga rum den 27 november kl. 10:30 på Birger Jarl konferens i Stockholm. Presentationen kommer att spelas in och finnas tillgänglig i efterhand på Ortomas hemsida. För mer information om eventet besök: https://www.aktiespararna.se/aktiviteter/stora-aktiedagarna-i-stockholm-39443

Ortoma – Improved Performance

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ortomas VD Linus Byström
E-post: info@ortoma.com

Om Ortoma AB (publ)
Ortoma AB utvecklar operationssystem för planering och positionering av implantat vid höftleds-, knäleds- och ryggkirurgi. Syftet med bolagets operationssystem, Ortoma Treatment Solution (OTS) är att göra det möjligt för kirurgen att inför operation med stor precision mäta och planera i 3D för placeringen av ett ledimplantat och under operation på ett optimalt sätt positionera implantatet i patienten. Ortomas operationssystem syftar till att ge ett bättre operationsutfall för patienten, med färre komplikationer och färre efterföljande operationer - och därmed bättre långtidsöverlevnad av implantat. Ett andra syfte är att skapa ett system som enkelt kan integreras i de processer och rutiner som idag används vid operationer - och därmed öka effektiviteten. Globalt genomförs mer än 7,5 miljoner ortopediska ingrepp varje år där OTS kan komma användas inom höftleds-, knäleds- och ryggkirurgi. I Sverige genomfördes föregående år cirka 42 000 ingrepp inom höftleds-, knäleds- och ryggkirurgi. Redeye AB är Certified Adviser för Ortoma AB (publ). Läs mer om Ortoma på www.ortoma.com

support@mfn.se (mfn.se)
MFN - www.mfn.se