ZignSec
ZignSec lanserar en lösning för kryptovalutahandlare. (MFN)

2023-11-21 16:50

ZignSec har genom sitt dotterbolag Web Shield idag lanserat CompliancePass, en plattform för regulatorisk övervakning för kryptovalutahandlare. Nästa år kommer CompliancePass-plattformen att expandera ytterligare och även omfatta förvärvande banker och deras kundportföljer.

CompliancePass tillåter kryptoföretag att kunna bevisa att de följer lokala lagar och branschregler. Plattformen gör det möjligt för kunder att samarbeta med ett globalt team av juridiska experter och analytiker, och på begäran få ett detaljerat juridiskt utlåtande om huruvida deras verksamhet överensstämmer med lagar i utvalda jurisdiktioner och branschstandarder.

CompliancePass har utvecklats i samarbete med polska Wołoszański & Partners, medlemmar i Alliott Global Alliance som utnämnde dem "Global Winner" i kategorin "Innovator". Bland 220 medlemsföretag utmärkte de sig för sitt banbrytande arbete i skapandet av CompliancePass för RegTech-marknaden.

Kommentar från Glenn Mac Donald, VD för ZignSec:

"Under de senaste åren har regelefterlevnad blivit ett viktigt ämne inom kryptovaluta. Genom Web Shield har ZignSec nu tagit de första stegen för att utveckla sin befintliga lösning för regelefterlevnad inom kryptovaluta till en komplett due diligence-plattform. Detta kommer att hjälpa oss att skapa en unik marknadsposition under de kommande månaderna och åren."

För mer information, vänligen kontakta:

Glenn Mac Donald, VD

glenn.macdonald@zignsec.com

Marie-Louise Gefwert, Styrelseordförande

marie-louise.gefwert@zignsec.com

Om ZignSec
ZignSec är en teknikkoncern inom den starkt växande RegTechbranschen. Bolaget tillhandahåller en SAAS-plattform med digitala realtidslösningar för kundkännedom och ID-verifiering med global räckvidd. Lösningarna används av företag som i sin tur kan optimera sina processer för ”onboarding” av såväl bolagskunder som konsumenter och samtidigt säkerställa regelefterlevnad till ständigt föränderliga lokala och globala regulatoriska krav inom kundkännedom (KYC) och åtgärder mot penningtvätt (AML).

Nasdaq First North (ZIGN)

Certified Adviser: Eminova Fondkommission AB, Tel: +46 8 684 211 00

support@mfn.se (mfn.se)