Bioextrax
Bioextrax presenterar delårsrapport Q3 2023 (MFN)

2023-11-15 09:30

Bioextrax AB (publ) offentliggör sin delårsrapport för tredje kvartalet 2023 fredagen den 17 november. Samma dag klockan 11:30 bjuder bolaget in till en webbsänd telekonferens med VD Edvard Hall.

Efter konferensen följer en frågestund. Presentationen hålls på svenska. Det går att följa konferensen via dator eller mobila enheter.

För att anmäla dig till webbkonferensen, vänligen registrera dig via följande länk:

Antal platser är begränsat så vi rekommenderar att registrera sig i god tid för att vara säkrad en plats. Telekonferensen och presentationsmaterialet kommer efter avslutad konferens att finnas tillgängligt på bolagets hemsida, www.bioextrax.com samt på Västra Hamnen Corporate Finance kanal på YouTube.

Edvard Hall, VD
Telefon: +46 (0) 736 267 643
E-post: edh@bioextrax.com

Om oss
Bioextrax grundades 2014 baserat på forskning vid avdelningen för bioteknik vid Lunds universitet. Bioextrax bidrar till en cirkulär ekonomi på global basis genom att tillhandahålla en kostnadseffektiv teknologiplattform för ackumulation och extraktion av bio-baserad och bio-nedbrytningsbar PHA (vilket är en grupp bio-polymerer som kan ersätta fossil-baserade plaster) genom att använda billiga och/eller organiska avfall som råvaror. Bioextrax har också utvecklat kostnadseffektiva teknologier för hydrolys av fjädrar för att möjliggöra produktion av hydrolyserat protein för foder- och matindustrin och produktion av keratin mikrofiber för potentiell användning i många olika applikationsområden. Bioextrax affärsmodell är primärt att sälja licenser för att använda bolagets olika processteknologier. Bolaget är noterat på Nasdaq First North Growth Market och bolagets Certified Advisor är Västra Hamnen Corporate Finance. Mer information om Bioextrax finns på www.bioextrax.com.

support@mfn.se (mfn.se)
MFN - www.mfn.se