ZignSec
Kvartalsrapport för perioden 1 april 2023 till 30 juni 2023 (MFN)

2023-08-25 08:00

ZignSec

Andra kvartalet i sammandrag

• Nettoomsättningen uppgick till 21,1 (23,4) Mkr en minskning med 10% jämfört med samma kvartal föregående år
  • EBITDA uppgick till -7,2 (-7,5) Mkr
  • Kassa och bank uppgick till 8,2 (6,3) Mkr
  • Eget kapital uppgick till 184,5 (238,2) Mkr

Väsentliga händelser under andra kvartalet

• Glenn Mac Donald har utsetts till ny VD för koncernen, bytet görs för att möjliggöra ett ökat fokus på försäljning och tillväxt i koncernen med bolagets bästa som drivkraft.
  • ZignSec har beslutat att genomföra åtgärder för kostnadsbesparingar och effektiviseringar som beräknas minska koncernens kostnader med 14 miljoner årligen.
  • ZignSec har beviljats en Limited Use Authorization som FinTech Entity av Indiens International Financial Services Centers Authority (IFSCA). ZignSec är för närvarande det enda företaget som erbjuder KYC-tjänster i IFSCA:s sandbox-program.

Väsentliga händelser efter kvartalets slut

• ZignSec har genomfört en företrädesemission som tecknades till 61 procent med och utan stöd av teckningsrätter. ZignSec tillförs därmed totalt cirka 19,6 MSEK före emissionskostnader.

Kommentarer från VD Glenn Mac Donald:

Under andra kvartalet, där vi genererade en nettoomsättning på 21,1 Mkr (23,4 Mkr), har vårt fokus varit att omstrukturera organisationen för förbättrad lönsamhet och kassaflöde. Resultatet av dessa ansträngningar kommer att realiseras från Q4 2023. För att säkerställa vårt nuvarande likviditetsbehov har Zignsec genomfört en företrädesemission om 19,6 Mkr före emissionskostnader.

För mer information, vänligen kontakta:

Glenn Mac Donald, VD

glenn.macdonald@zignsec.com

Marie-Louise Gefwert, Styrelseordförande

marie-louise.gefwert@zignsec.com

Om ZignSec
ZignSec är en teknikkoncern inom den starkt växande RegTechbranschen. Bolaget tillhandahåller en SAAS-plattform med digitala realtidslösningar för kundkännedom och ID-verifiering med global räckvidd. Lösningarna används av företag som i sin tur kan optimera sina processer för ”onboarding” av såväl bolagskunder som konsumenter och samtidigt säkerställa regelefterlevnad till ständigt föränderliga lokala och globala regulatoriska krav inom kundkännedom (KYC) och åtgärder mot penningtvätt (AML).

Länk till rapporten på ZignSec’s hemsida:

Nasdaq First North (ZIGN)

Certified Adviser: Eminova Fondkommission AB, Tel: +46 8 684 211 00

Denna information är sådan information som ZignSec är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2023-08-25 08:00 CEST.

Kvartalsrapport Q2 2023

support@mfn.se (mfn.se)