Pharmiva
Vd Anna Linton intervjuas av Nyhetsbyrån Direkt och kommenterar bolagets bokslutskommuniké 2022! (MFN)

2023-02-22 09:45

För att se intervjun om bokslutskommuniké och Q4-rapport, använd denna länk:

För ytterligare information kontakta:

Anna Linton, vd Pharmiva AB
Telefon:  +46 702 449 207
E-post: anna.linton@pharmiva.com
www.pharmiva.com

Pharmiva i korthet:

Pharmiva utvecklar och säljer produkter inom Female Health-sektorn. Bolagets första produkt är Vernivia®, en receptfri CE-certifierad vaginal mousse med indikationen bakteriell vaginos (BV). Vernivia® är en effektiv behandling för alla de kvinnor som i samband med exempelvis menstruation eller samlag drabbas av illaluktande flytningar, vilket  orsakas av en obalans i den normala floran. Konsumentprodukten Vernivia® har i Sverige god distribution via apotekskedjorna. Kvinnor får tillgång till en ändamålsenlig behandling som både ger snabb symtomlindring och läker ut infektionen utan att samtidigt orsaka de biverkningar som dagens antibiotikabehandlingar innebär för både individen och resistensproblematiken för samhället.

Pharmiva arbetar med att etablera Vernivia® på den internationella arenan. Genom att kombinera försäljning i Norden, distributionsavtal med partners i resterande delar av Europa och licensavtal på andra geografiska marknader avser Pharmiva att nå en bra balans mellan närliggande och långsiktiga intäkter från Vernivia®.
Vernivia® bygger på Pharmivas internationellt patenterade och unika mousse-teknologi Venerol® som både kan användas topikalt och i kroppskaviteter.

Pharmiva har bildat ett affärsområde Tech som ansvarar för att i externa samarbeten utveckla nya produkter baserade på Venerol®. Bolaget ser stora möjligheter genom att erbjuda ändamålsenlig drug-delivery-teknologi via utlicensiering till bolag som utvecklar läkemedel och där en  fungerande bärare behövs för den aktiva substans. Pharmivas mål är att bli ett globalt femtech-bolag med en bred portfölj av innovativa produkter och starka licensavtal. Med Pharmiva Tech skapar bolaget förutsättningar för framtida utveckling av både nya wellness-, medtech- och läkemedelsprodukter baserade på Pharmivas patenterade mousse-teknologi Venerol®.

Partner Fondkommission AB är bolagets Certified Adviser, (telefon 031-761 22 30, www.partnerfk.se

Pharmiva mer information besök www.pharmiva.com är noterat på Nasdaq First North Growth Market, för mer information besök www.pharmiva.com

Vill du prenumerera på pressmeddelanden och nyheter från Pharmiva klicka här!

support@mfn.se (mfn.se)
MFN - www.mfn.se