Copenhagen Capital Stam
Copenhagen Capital A/S – referat af den ordinære generalforsamling i Copenhagen Capital A/S (GlobeNewswire)

2022-04-26 11:20

Den 26. april 2022 kl. 10.00 afholdtes ordinær generalforsamling i Copenhagen Capital A/S, CVR nr. 30 73 17 35, på adressen Niels Hemmingsens Gade 4, 1156 København K og delvist elektronisk, med følgende dagsorden:

1.   Udpegning af dirigent, jf. vedtægternes § 3.4
  2.   Bestyrelsens beretning for det forløbne regnskabsår
  3.   Forelæggelse af årsrapporten for 2021 med ledelsesberetning og godkendelse af årsrapporten
  4.   Beslutning om anvendelse af overskud eller dækning af tab i henhold til den godkendte årsrapport
  1.    Vederlagspolitik, Vederlagsrapport, Overordnede retningslinjer for incitamentspolitik, Måltal og politikker for den kønsmæssige sammensætning af ledelsen
  1.   Vedtægtsændringer
  2.   Valg af medlemmer til bestyrelsen
  3.   Valg af revisor
  4.   Eventuelt

Bestyrelsesformanden bød velkommen og oplyste, at bestyrelsen i overensstemmelse med vedtægternes pkt. 3.4 havde udpeget advokat Christoffer Galbo til dirigent.

Dirigenten konstaterede, at den ordinære generalforsamling i overensstemmelse med vedtægterne den 4. april 2022 var varslet ved e-mails til de aktionærer, som har udtrykt ønske om indkaldelse via mail, ved indrykning på selskabets hjemmeside og ved selskabsmeddelelse offentliggjort af NASDAQ OMX Copenhagen.

Dirigenten konstaterede videre, at indkaldelsen, oplysningen om det samlede antal kapitalandele og stemmerettigheder på datoen for indkaldelsen, de dokumenter, der skal fremlægges på generalforsamlingen, dagsorden og de fuldstændige forslag, formularer, der skal anvendes ved stemmeafgivelse ved fuldmagt og stemmeafgivelse pr. brev m.v. havde været tilgængelig via selskabets hjemmeside i de seneste 3 uger forud for generalforsamlingens afholdelse.

Dirigenten konstaterede på denne baggrund og med alle de tilstedeværendes tilslutning, dels at generalforsamlingen var lovlig indkaldt, dels at generalforsamlingen var beslutningsdygtig for så vist angår dagsordenens punkter.

Dirigenten oplyste, at i alt nominelt DKK 37.774.263 stamaktier svarende til 77,06 % af den stemmeberettigede aktiekapital var repræsenteret på generalforsamlingen. Derudover var nominelt DKK 19.508.396 præferenceaktiekapital tilstede. Af den samlede kapital var 57,85 % til stede.

Dirigenten gennemgik dagsordenen og oplyste i den forbindelse, at forslagene under dagsordenens punkt 3, 4, 5, 7 og 8 kunne vedtages med simpelt flertal. Vedtægtsændringerne under dagsordens pkt. 6 skulle vedtages med mindst 2/3 af såvel de stemmer, som er afgivet, som af den del af stamaktiekapitalen, som er repræsenteret på generalforsamlingen.

Ad dagsordens punkt 2.

Bestyrelsesformanden aflagde beretning for regnskabsåret 2021 i overensstemmelse med årsrapporten. Bestyrelsen var tilfreds med resultatet og den daglige ledelses indsats.

Der blev stillet enkelte spørgsmål, som selskabet besvarede.

Bestyrelsesformandens gennemgang blev taget til efterretning.

Ad dagsordens punkt 3.-4.

Selskabets direktør gennemgik årsrapporten.

Han påpegede indledningsvist, at årsrapporten for 2021 efter revisionens opfattelse gav et retvisende billede af selskabets aktiviteter i 2021, og at revisionen derfor havde forsynet årsrapporten med, hvad der svarede til en blank påtegning.

Direktøren fremhævede, at der var en positiv drift og en i alt positiv regulering af ejendommene.

Der blev stillet enkelte spørgsmål til årsrapporten, og de blev besvaret af direktøren.

Generalforsamlingen godkendte herefter enstemmigt med samtlige repræsenterede stemmer årsrapporten.

Bestyrelsens forslag om, at der udbetales udbytte med i alt kr. 23,607 millioner, mens det resterende resultat blev overført til næste regnskabsår, blev altså vedtaget. Udbyttet var fordelt med det vedtægtsbestemte udbytte på præferenceaktierne med kr. 0,08 pr. aktie à kr. 1, i alt kr. 4 millioner, og udbytte på stamaktierne med kr. 0,4 pr. aktie à kr. 1, i alt 19,607 millioner. Udlodningen ville ske den 29. april 2022 som foreskrevet i vedtægterne.

Ad dagsordenens punkt 5.

Den fremlagte vederlagspolitik, vederlagsrapport, overordnede retningslinjer for incitamentspolitik samt måltal for den kønsmæssige sammensætning af ledelsen blev vedtaget enstemmigt med samtlige repræsenterede stemmer.

Ad dagsordenens punkt 6.

Dirigenten gennemgik hver af de foreslåede vedtægtsændringer, hvorefter der blev stemt om dem.

Forslagene blev vedtaget enstemmigt og med alle stemmer og hele den tilstedeværende kapital.

Ad dagsordenens punkt 7.

Der blev fremsat forslag om genvalg af bestyrelsen, det vil sige Christian Rossing Lønberg, Paul Wissa Hvelplund, Hans August Lund og Sarah-Alice N.J. Skade-Rasmussen, samt valg af Egil Rindorf som suppleant.

Generalforsamlingen valgte herefter enstemmigt og med alle stemmer de foreslåede kandidater.

Umiddelbart efter generalforsamlingen konstituerede bestyrelsen sig med Christian Rossing Lønberg som formand.

Ad dagsordenens punkt 8.

Bestyrelsen foreslog valg af PWC, PricewaterhouseCoopers Statsautoriseret Revisionspartnerselskab.

Generalforsamlingen valgte PWC, PricewaterhouseCoopers Statsautoriseret Revisionspartnerselskab enstemmigt og med samtlige repræsenterede stemmer.

Ad dagsordenens punkt 9.

Bestyrelsesformanden besvarede forskellige spørgsmål fra aktionærerne, herunder om drift siden årsskiftet, igangværende sager, finansieringsspørgsmål og en igangværende retssag. Egil Rindorf forklarede supplerende, at de i årsrapporten for 2020 omtalte særlige forhold var afsluttet uden konsekvenser for selskabet.

Der forelå ikke yderligere til behandling. Dirigenten konstaterede derfor, at dagsordenen var udtømt. Dirigenten erklærede herefter generalforsamlingen for hævet og takkede forsamlingen for deres deltagelse samt ledelse og bestyrelse for det gode samarbejde gennem årene.

Bilag:
Præsentation af bestyrelse