Prime Office
Referat af ordinær generalforsamling 2022 (GlobeNewswire)

2022-04-21 13:59

Nasdaq OMX Copenhagen A/S
Nikolaj Plads 6
DK-1007 København K

Fondsbørsmeddelelse nr. 180/2022

21. april 2022

REFERAT
af ordinær generalforsamling i Prime Office A/S, CVR-nr. 30558642

Den 20. april 2022 blev der afholdt ordinær generalforsamling i selskabet på Aros Kunstmuseum i Aarhus.

Dagsordenen var følgende:

1.   Bestyrelsens beretning om selskabets virksomhed i det forløbne år.
2.   Fremlæggelse af årsrapport for 2021 med revisionspåtegning til godkendelse, herunder beslutning om decharge for bestyrelse og direktion samt godkendelse af vederlag til bestyrelsen.
3.   Vedtagelse af fordeling af overskud eller underskud efter forslag fra bestyrelsen.
4.   Fremlæggelse af og vejledende afstemning om selskabets vederlagsrapport
5.   Valg af medlemmer til bestyrelsen.
6.   Valg af revisor.
7.   Forslag fra bestyrelsen eller eventuelle forslag fra aktionærerne.
7.1    Forslag om bemyndigelse til erhvervelse af egne aktier
7.2    Forslag om bemyndigelse til kapitalforhøjelse
8.   Eventuelt.

Bestyrelsesformand Flemming Bent Lindeløv bød de fremmødte aktionærer og de per livestreaming deltagende aktionærer velkommen til den ordinære generalforsamling i selskabet. På vegne af bestyrelsen udpegede Flemming Bent Lindeløv herefter i henhold til vedtægternes pkt. 9.1 advokat Jesper Aabenhus Rasmussen som dirigent.

Dirigenten konstaterede med generalforsamlingens tilslutning, at generalforsamlingen var lovligt indvarslet og beslutningsdygtig.

Ad 1.         Bestyrelsens beretning om selskabets virksomhed i det forløbne år

Bestyrelsesformand Flemming Bent Lindeløv afgav beretning om selskabets virksomhed i det forløbne år, der blev taget til efterretning af generalforsamlingen.

Ad 2.         Fremlæggelse årsrapport for 2021 med revisionspåtegning til godkendelse, herunder beslutning om decharge for bestyrelse og direktion samt godkendelse af vederlag til bestyrelsen og godkendelse af årsrapporten

Den reviderede årsrapport for 2022 blev fremlagt af adm. direktør Mogens V. Møller. Den reviderede årsrapport blev efter fremlæggelsen enstemmigt godkendt af generalforsamlingen, der samtidig enstemmigt godkendte det i årsrapporten fastlagte vederlag til bestyrelsen og meddelte direktion samt bestyrelse decharge.

Ad 3.         Vedtagelse af fordeling af overskud eller underskud efter forslag fra bestyrelsen.

Bestyrelsens forslag til resultatdisponering blev enstemmigt vedtaget.

Ad 4. Fremlæggelse af og vejledende afstemning om selskabets vederlagsrapport

Bestyrelsesformand Flemming Bent Lindeløv gennemgik selskabets vederlagsrapport for 2021, der var udsendt som bilag 2 til indkaldelsen til generalforsamlingen. Ved den efterfølgende vejledende afstemning blev vederlagsrapporten enstemmigt godkendt.

Ad 5.         Valg af medlemmer til bestyrelsen

Bestyrelsens forslag til genvalg af de nuværende bestyrelsesmedlemmer blev enstemmigt vedtaget. Følgende personer blev herefter genvalgt til bestyrelsen:

Flemming Bent Lindeløv
Knud Aage Hjorth
Torben Hjort Friderichsen
Marie Vinther Møller.

Ad 6.        Valg af revisor

EY P/S blev genvalgt som selskabets revisor.

Ad 7.         Forslag fra bestyrelsen eller forslag fra aktionærerne

Der var ikke modtaget forslag fra aktionærerne.

Ad 7.1.         Forslag om bemyndigelse til erhvervelse af egne aktier

Det af bestyrelsen fremsatte forslag vedrørende bestyrelsens bemyndigelse til fortsat at lade selskabet købe egne aktier frem til 1.4.2027 blev enstemmigt vedtaget. Det samlede antal erhvervede aktier må ikke overstige 15% af selskabets samlede aktiekapital, og må ikke afvige med mere end 5% af den fastsatte kurs på Nasdaq Copenhagen A/S.

Ad 7.2.         Forslag om bemyndigelse til kapitalforhøjelse

Det af bestyrelsen fremsatte forslag om at forlænge de eksisterende bemyndigelser til kapitalforhøjelse i vedtægternes punkt 5.6 (fortegningsemissioner) og punkt 5.7 (rettede emissioner) hvorefter selskabets aktiekapital kan forhøjes med indtil nominelt 37.933.000 DKK svarende til 758.660 aktier á 50 DKK pr. aktie i en eller flere omgange for begge punkter i vedtægterne til 1.4. 2027 blev enstemmigt vedtaget.

Bestyrelsens forslag til de heraf følgende nødvendige vedtægtsændringer i vedtægternes pkt. 5.6 og 5.7 blev ligeledes enstemmigt vedtaget.

Ad 8.        Eventuelt

Der blev af en aktionær stillet spørgsmål til finansiering af selskabets projekt på Aarhus Ø, der blev besvaret af bestyrelsesformand Flemming Bent Lindeløv. Bortset herfra forelå der intet til behandling under eventuelt.

_______

Der forelå ikke yderligere til behandling, og dirigenten konstaterede herefter, at dagsordenen var udtømt, og at samtlige forslag var blevet vedtaget.

Generalforsamlingen bemyndigede herefter advokat Jesper Aabenhus Rasmussen (med substitutionsret) til at foretage anmeldelse af det vedtagne overfor Erhvervsstyrelsen, herunder til at foretage eventuelle rettelser, tilføjelser og/eller ændringer, som Erhvervsstyrelsen måtte kræve, for at registrering af det vedtagne kan finde sted.

Dirigenten takkede generalforsamlingen for god ro og orden og afsluttede herefter den ordinære generalforsamling i selskabet. Generalforsamlingen blev herefter hævet.

Bestyrelsesformand Flemming Bent Lindeløv takkede dirigenten for god og myndig ledelse af generalforsamlingen.

Som dirigent:

Jesper Aabenhus Rasmussen

Umiddelbart efter afholdelse af den ordinære generalforsamling konstituerede bestyrelsen sig ved valg af formand og en næstformand. Flemming Bent Lindeløv fortsætter som bestyrelsesformand, mens Knud Aage Hjorth fortsætter som næstformand.

Mogens Vinther Møller, adm. direktør

Om Prime Office A/S

Prime Office A/S er et børsnoteret selskab, der giver investor mulighed for at investere i tyske investeringsejendomme. Prime Office A/S ejer bolig-erhvervs-og kontorejendomme i Nordtyskland, hvoraf 75% er boligejendomme.

Vedhæftet fil

Prime Office - I dag