Sensec
Sensec: Sensec genomför affärsområdes- och ledningsgruppsförändring i syfte att öka lönsamheten (beQuoted)

2021-12-17 08:00

SENSEC GENOMFÖR AFFÄRSOMRÅDES- OCH LEDNINGSGRUPPSFÖRÄNDRING I SYFTE ATT ÖKA LÖNSAMHETEN

Styrelsen i Sensec Holding AB (publ) har tagit ett strategiskt beslut om att avveckla affärsområdet Sensec Defence och flytta över de befintliga affärerna till affärsområdet Sensec Checkpoints. Henrik Vassback, affärsområdeschef för Sensec Defence, kommer att avsluta sin anställning omgående.

Sensec Defence är idag det minsta affärsområdet inom koncernen och bidrar marginellt till koncernens totala nettoomsättning. Genom detta strategiska beslut läggs mer fokus på tillväxt samtidigt som kostnaderna minskar. Sensec Checkpoints blir tillsammans med Sensec Support and Services de största affärsområdena inom koncernen i Sverige.

Förändringarna berör inte koncernen i övrigt. Bolagets processer fortsätter löpa planenligt enligt tidigare fastlagda strategier.

Bolagets Certified Adviser är Erik Penser bank
Tel nr +46 8 4638300 mail: certifiedadviser@penser.se

För ytterligare information kontakta Pernilla Jennesäter, Sensec Holding AB (Publ), +46722090344 eller besök bolagets hemsida; www.sensec.se

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Sensec-genomfor-affarsomrades-och-ledningsgruppsforandring-i.pdf

Sensec Holding AB (publ) är ett publikt aktiebolag med över 5 000 aktieägare. Bolaget bildades år 2006 i samband med förvärvet av det helägda dotterbolaget Sensec AB, verksamt sedan 1982. Under 2017 förvärvades Mil Sec AB och 2021 förvärvades Sensec Solutions AS (fd. Bertel O Steen Airport Solutions AS). Tillsammans är Sensec Group helhetsleverantörer av kompletta lösningar för utförande av säkerhetskontroll innefattandes rådgivning, planering, leverans av teknisk utrustning, service och utbildning. Sensec är experter på säkerhet i känsliga miljöer och försäljer, marknadsför, utbildar och utför teknisk service av säkerhetsprodukter såsom röntgenutrustning, metalldetektorer, narkotika- och sprängämnesdetektorer, strålningsdetektorer, elektronisk övervakning, perimeterskydd i form av skydd mot beskjutning och tryckvåg, påkörningsskydd, förstärkning av fönster, dörrar och väggar.