EuroAfrica
EuroAfrica: Euroafrica Digital Ventures dotterbolag skriver avtal med Properties & Partners för mikromarknadsföring av bostadsannonser (beQuoted)

2021-12-09 15:01

EUROAFRICA DIGITAL VENTURES DOTTERBOLAG SKRIVER AVTAL MED PROPERTIES & PARTNERS FÖR MIKROMARKNADSFÖRING AV BOSTADSANNONSER

Euroafrica Digital Ventures AB:s ("Euroafrica Digital Ventures eller Bolaget") dotterbolag Social Media Lab Nordic AB ("Social Media Lab") har idag tecknat ett avtal med mäklarkedjan Properties & Partners att nyttja bolagets SaaS plattform Social Content för automatisk mikromarknadsföring i sociala medier av listade bostadsobjekt.

Properties & Partners är en etablerad mäklarkedja för bostäder med fokus på modernitet, stilren profil och stort engagemeng. Properties & Partners arbetar med att exponera och profilera alla slags bostäder på ett unikt sätt genom marknadsföring av slagkraftiga annonser både i tryck och digitalt. Genom Bolagets SaaS plattform Social Content kan Properties & Partners automatiskt marknadsföra sina listade bostadsobjekt i sociala medier riktade till närområdet. På så sätt utökas spridningen av bostadsobjekten från traditionella bostadssidor till facebook, instagram, linkedin mfl.

Avtalet innebär att Bolaget utvecklar en modul till Social Content vilket möjliggör för mäklarfirmor att själva marknadsföra deras listade objekt på sociala media-plattformar. Genom Social Content får mäklarna automatiska rapporteringar om hur varje enskild annons presterar och när objektet har rapporterats som sålt slås annonsen om automatiskt till ett sålt objekt. Bolagets ersättning är 20% av den mediepeng mäklarna väljer att spendera på marknadsföringen.

Fredrik Holmström, VD för Social Media Lab kommenterar

Med detta avtal så kan vi tillgodose mäklarbranschen för bostäder med mikromarknadsföring i sociala medier på ett enkelt och automatiskt sätt. Vi ser även att denna utveckling kommer att kunna implementeras i den nya Kupatana plattformen för de företag som väljer att ha en e-handelssida där de enkelt kan mikro marknadsföra sina produkter även i sociala mediier.

Alexander Solmell, VD för Properties & Partners kommenterar

Vi är en mäklarkedja som jobbar med modernitet och stilrenhet. För att erbjuda våra kunder den bästa möjligheten till exponering av deras fastigheter så måste vi ligga i framkant. Att vi nu kan erbjuda alla våra mäklare att kunna mikro marknadsföra sina objekt i sociala medier och nå människor i närmiljön är ytterligare ett steg i vår ambition att erbjuda våra kunder den bästa exponeringen. Vi har objekt runt om i landet och med detta avtal är vi övertygade om att skapa ytterligare förutsättningar för våra kunder att sälja på bästa sätt.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Philip Ebbersten, VD Euroafrica Digital Ventures AB

E-post: philip.ebbersten@kupatana.com

Telefon: +46 (0) 73 816 89 94

Bolagets Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB 08-684 211 10 adviser@eminova.se

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
PM-EADV-20211209-PP.pdf

Om Euroafrica

Euroafrica Digital Ventures AB (publ) är ett techbolag inom digital media. Bolaget har under mer än ett decennium arbetat med marknadsföring i digitala kanaler och utvecklat kundanpassade SaaS-lösningar för effektivare och bättre resultat för marknadsföringskampanjer. Med en etablerad verksamhet i Norden har Bolaget tagit beprövade affärskoncept till tillväxtregionen Östafrika. Bolaget driver Tanzanias största digitala köp- och säljplattform och ska stärka denna befintliga plattform genom att nyttja synergierna mellan Bolagets tekniska plattformar samt att expandera till andra tillväxtmarknader i Östafrika.

För mer information, se Euroafricas hemsida www.euroafricadigitalventures.com

Följ oss i sociala medier på Linkedin https://www.linkedin.com/company/euroafrica-digital-ventures

Euroafrica Digital Ven... - I dag