Shape Robotics
Shape Robotics slutter året stærkt og vækster med 160-180% (Cision)

2021-12-07 08:27

København, den 7. december 2021

På baggrund af stor ordreindgang forventer Shape Robotics A/S, at omsætningen i 2021 vil vækste med 160-180% i forhold til 2020. Det svarer til en omsætning for året på mellem 15,8 og 17 mio. kr. og ligger dermed i den høje ende af den tidligere udmeldte forventning på 14-17 mio. kr.

Shape Robotics hjælper skoler med at anvende teknologi i undervisningen, så elever bliver klædt godt på til en fremtid der i høj grad kræver digitale kompetencer.

Et stærkt Q4, med høj efterspørgsel på virksomhedens produkter, medfører at Shape Robotics ender året med en flot vækst.

”Vi har oplevet et højt salg af både Fable robotter og teknologilokaler til skoler i seneste kvartal, faktisk højere end hele sidste år tilsammen. Jeg er særlig glad for at væksten i Q4 kommer fra flere af vores fokusmarkeder, herunder Danmark, Norge, Golf landene, Rumænien, USA og Australien.”, siger David Johan Christensen, CEO

I de kommende år skal virksomhedens Fable robotsystem være nøglen til fortsat vækst.

”Fable er et unikt EdTech produkt som passer fantastisk godt ind i undervisningssektoren. Vi er i det seneste kvartal begyndt at indtage et marked hvor vi med udgangspunkt i Fable skaber komplette teknologilokaleløsninger til skoler. Det har vist sig at være en stærk opskrift på vækst som vi kan bygge videre på i de kommende år.”, fortsætter David Johan Christensen, CEO

Med store projekter i salgspipelinen ser vækstudsigterne for Shape Robotics gode ud i de kommende år.

”Projektet hvor der skal implementeres 1.175 SmartLabs på Rumænske skoler, svarende til 420 mio. kr., kommer til at sætte turbo på vores vækst i de kommende år. EU har netop udbetalt den første tranche til Rumænien og implementeringen forventes snart at kunne starte.”, fortsætter David Johan Christensen, CEO

Det sydøsteuropæiske EU-land er langt fra alene om at investere i uddannelse.

”Der er et globalt fokus på at modernisere uddannelsessektoren og der foretages store offentlige investeringer i mange lande. Vi er sikre på at Shape Robotics har potentialet til at spille en vigtig rolle i denne digitale transformation.”, siger David Johan Christensen, CEO

Shape Robotics A/S (SHAPE) er noteret på Nasdaq First North Growth Market.

Find Presse Kit her:

www.shaperobotics.com/press-kit

Om Shape Robotics A/S
Shape Robotics har på få år opbygget en stærk position på det globale EdTech-marked og sigter efter at være etableret i alle verdens landes skolesystemer inden 2030.

Shape Robotics klæder verden på til en fremtid, hvor nytænkning med kodning og robotteknologi er afgørende for samfundsudviklingen. Inspirerende undervisning med robotter og teknologi er med til at forberede de studerende til en omskiftelig fremtid, hvor digitale teknologier, kunstig intelligens og automatisering i stadig stigende grad præger familie- og arbejdsliv.

Fable til STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Math) undervisning var det første produkt som virksomheden udviklede. Fable er en modulær robot, som studerende kan bygge på få sekunder. De studerende kan kode Fable, afhængigt af deres erfaring - fra simpel blokprogrammering til kodning i det avancerede Python-sprog. Fable inkluderer en bred vifte af undervisningsmaterialer, udviklet af lærere til lærere. Tusindvis af Fable robotter bruges i dag i klasseværelser rundt om i verden.

Stedfortræder-robotten, Fable Connect, var det næste produkt som virksomheden lancerede. Systemet afhjælper højt fravær, fx på grund af sygdom. Den studerende foretager først et videoopkald til robotten som står i klasselokalet.  Derefter kan den studerende fjernstyre robotten rundt, tale, se og kommunikere med klassekammeraterne og læreren. Hundredvis af Fable Connect-robotter bruges nu på skoler og hospitaler, primært af børn med langvarige sundhedsproblemer.

Teknologilokaler til undervisning implementeres i disse år på mange skoler i hele verden. Med opkøbet af en distributør begyndt Shape Robotics også at tilbyde skoler komplette teknologilokaler til deres STEAM undervisning. Et STEAM Lab fra Shape Robotics indeholder blandt andet Fable Robotter, Virtual Reality Headsets, 3D Printere og det hele bindes unikt sammen af integreret læringsmateriale. Indtil videre har Shape Robotics implementeret adskillige teknologilokaler og forventer at skulle implementere tusindvis i de kommende år.

David Johan Christensen, CEO Shape Robotics A/S
Tel. (+45) 2685 0903