Safe Lane Gaming AB
Safe Lane Gamings succéspel Castle Raid! med över 15 miljoner nedladdningar uppdateras (Cision)

2021-10-26 08:59

Safe Lane Gaming har tillsammans med publishern Voodoo släppt en ny version av spelet Castle Raid!. Spelet har i dagsläget laddats ner av fler än 15 miljoner spelare. Den nya versionen ger spelarna möjligheten att köpa “power ups” för att öka sina möjligheter att ta sig vidare till nästa nivå. Castle Raid!, som i augusti toppade listorna världen över på både App Store och Google Play (läs mer), utökas nu med den här uppdateringen med ambition att fortsätta hålla kvar sin position bland toppspelen. Vi vill i och med uppdateringen även erbjuda spelets trogna spelare mer innehåll.

Spelet Castle Raid!, som i grunden är ett hyper casual-spel, har med sin relativt långa sessionstid och spelarbas visat potential att nå en djupare spelupplevelse. Förhoppningen med den nya möjligheten till köp i appen är att engagera spelarna ytterligare, samtidigt som man ökar intäktsströmmarna till både IAA (In App Advertising) och IAP (In App Purchase).

Johan Henkow, VD Raketspel
“Vi har under hösten tittat på hur vi kan fördjupa spelupplevelsen på olika sätt för att locka till oss fler olika typer av spelare till spelet och engagera våra befintliga spelare ännu mer. Vi, tillsammans med Voodoo, har identifierat en potential i att nå ut till fler spelare än de traditionella hyper casual-spelarna, och gör nu den här satsningen vilken vi tror kommer leda till ytterligare användar- och omsättningstillväxt”

Information om Castle Raid!
Spelet riktar sig till en bred målgrupp världen över, då spelet är enkelt att förstå från start är det enkelt att komma igång. Spelaren styr över en liten arme med målet att ta över ett slott. Vägen genom banorna är kantad av hinder, diamanter och motståndare. Målet är att klara fler och svårare levels. Castle Raid! liknar därmed populära spel som Angry Birds och Candy Crush.

Information om Voodoo
Voodoo är en världens högst rankade publicist med över 100 publicerade spel och över 5 miljarder nedladdningar. Voodoo har sedan tidigare arbetat med vårt dotterbolag Raketspel och publicerat det populära spelet Dig This!, som sedan den 15 April år 2021 ingår i Safe Lane Gamings spelportfölj.

Safe Lane Gaming B - I dag