Artificial Solutions International AB
Artificial Solutions tecknar avtal med svensk lastbils- och busstillverkare (Cision)

2021-10-14 08:10
Artificial Solutions® (SSME: ASAI) (http://www.artificial-solutions.com) tillkännager ett förnyelseavtal med en världsledande leverantör av transportlösningar, för flerspråkig och multifunktionell Conversational AI på svenska, franska och engelska. Den svenska lastbils- och busstillverkaren (https://www.artificial-solutions.com/blog/artificial-solutions-signs-agreement-with-scania-to-deliver-conversational-ai-services) använder Teneo (https://www.artificial-solutions.com/teneo), Artificial Solutions utvecklingsplattform för Conversational AI, för att skapa lättanvända, interna och externa konversationsgränssnitt för stöd till anställda och leverantörer.

Bolaget är en världsledande leverantör av transportlösningar med verksamhet i över 100 länder och med cirka 50 000 anställda.

Vi förstärker Artificial Solutions närvaro inom fordonsindustrin. Numera har företag mycket större efterfrågan på Conversational AI från sina kunder och kräver en produktiv och skalbar miljö för bättre ROI. Vi ser fram emot att fortsätta att stödja vår kund så att de kan fortsätta leverera klassledande AI-funktioner”, säger Per Ottosson, VD på Artificial Solutions.

Teneo är Artificial Solutions prisbelönta utvecklingsplattform för Conversational AI. Den gör det möjligt för företag att bygga applikationer för många samtidiga dialoger på mer än 86 språk, och som fungerar över alla typer av enheter, tjänster och operativsystem. Realtidsdataanalys gör det möjligt för organisationer att öka individualisering, automatiskt underhålla konversationssystemet och leverera insikt tillbaka till verksamheten, samtidigt som det möjliggör efterlevnad av sekretessbestämmelser som GDPR.

Artificial Solutions lösning LUIS^Teneo är en molnarkitektur och ett SaaS-baserat erbjudande i Microsoft Azure, som gör det enkelt för företag att börja små och sedan skala sina lösningar för stora volymer och över flera kanaler och språk. LUIS^Teneo ansluter också till alla större system genom en omfattande portfölj av connectors för både frontend och backend.

Artificial Solutions I... - I dag