Streamify
Streamify skriver avtal med Diös koncept PPP (Cision)
PickPackPost är en ny typ av paketombud med tillfälliga handelsytor genom PopUp Market, skapat för att möta en bättre, modernare och effektivare upplevelse kring hantering av paket och varumärkesexponering. Nu ingår de ett pilotavtal med Streamify med målet om att göra köpupplevelsen för konsumenten både digital och fysisk. Fysiska personer guidar besökaren genom att visa och prata om produkten. Köpet kan sen ske direkt i realtid.
– Konkret kan det innebära att vi erbjuder ett showroom på en attraktiv yta, som samtidigt är en studio för genomförande av live video shopping. Förutom handelsytorna kring PPP, finns också paketutlämning, provrum och frakt- och returhantering i direkt anslutning, säger Andreas Eriksson, ansvarig nya affärer, Diös.
Konceptet ska binda ihop flera delar i köpprocessen för att förbättra kundens köpupplevelse. Streamify ser en stor marknadspotential för den här typen av lösningar bland fastighetsägare, köpcentra och företagshotell runt om i världen.
– Vi erbjuder en helhetslösning kring live videoshopping som inkluderar att varan nått en nöjd kund. Att sammanfoga de olika delarna av konsument gör vårt erbjudande extra intressant och vi ser en ökad efterfrågan av denna typ av tjänster från kommersiella hyresgäster och varumärken. Live video shopping står inför en enorm tillväxtresa inom det renodlade e-handelssegmentet och samarbetet med Diös visar på att även fysisk handel kan innovera konsumentupplevelsen, säger Johan Klitkou, vd, Streamify.