Oboya Horticulture Industries
Angående: Anmärkningspåstående från Nasdaq (Cision)

2021-06-22 13:00

Oboya har den 17 juni 2021 mottagit ett anmärkningspåstående från Nasdaq (”börsen”).

Oboya har fram till den 9 juli på sig att besvara de anmärkningar som Nasdaq tagit upp. I det svåra ekonomiska läge som företaget befinner sig i efter en lång rekonstruktion var en av möjligheterna för att få in kapital att dra i gång en ny emission, denna åtgärd om vi blir avnoterade är då inte tillgänglig.

Företaget har under ett år varit rekonstruktion vilket har påverkat bolaget ekonomiskt med förskottsbetalningar till leverantörer, kunder som avslutade sina affärer med oss.

Vi har fler orsaker till att resultatet går sämre än förväntat. Vår verksamhet i Kina är beroende av transporter, kostnaden har det sista året gått upp 7-800% vilken har påverkar oss med minskad orderläggning och ökade kostnader. Covid har medfört att vår försäljning till blomsterodlare gått ner kraftigt och vi ser ingen återhämtning i nuläget.

Actions kortsikt

• Belåna fastighet i Polen
  • Sälja fastighet Polen
  • Besvara anmärkningspåstående från Nasdaq.
  • Ser över andra handelsplattformar för handel av aktien.

Mangold Fondkommission AB är Oboyas Certified Adviser på Nasdaq First North Growth Market, telefon +46 (0) 8-50 301 550, e-post: ca@mangold.se.

Peter Wallin, VD Oboya Horticulture Industries AB

E-post: peter.wallin@oboya.se

www.oboya.se

About Oboya Horticulture Industries AB

Oboya Horticulture aims to develop into a world-leading total supplier in daily consumables and logistics products to the cultivation industry as well as consumer products for home cultivation and indoor environments. Production takes place in factories in China and Poland. More information about the company can be found at www.oboya.se.