Aktia Bank Abp
Ändring i antalet aktier i Aktia Bank Abp:s besittning (GlobeNewswire)

2021-03-02 14:30

Börsmeddelande
2.3.2021 kl. 15.30

Ändring i antalet aktier i Aktia Bank Abp:s besittning

Aktia Bank Abp har idag på basis av beslutet som fattats av bolagets styrelse överlåtit 117 438 av de aktier som varit i bolagets besittning som en del av bolagets förtjänstperiod 2019–2020 i det långsiktiga AktiaUna-aktiesparprogrammet.

104 454 aktier har återbetalats till bolaget i enlighet med villkoren för olika belöningsprogrammen och efter de ovan nämnda överlåtelserna och återbetalningarna har bolaget sammanlagt 195 085 aktier i sin besittning.

Bolagets totala antal aktier 69 674 173 förändrades inte i och med överlåtelserna och återbetalningarna.

För ytterligare information:
Ari Syrjäläinen, koncernjurist, tfn 050 362 9587

Distribution:
Massmedier
www.aktia.com

Aktia är en finländsk kapitalförvaltare, bank och livförsäkrare som har skapat välstånd och välfärd generation efter generation redan under 200 års tid. Vi tillhandahåller våra kunder digitala tjänster i ett flertal kanaler och ger personlig service på våra verksamhetsställen i huvudstadsregionen samt i Åbo-, Tammerfors-, Vasa- och Uleåborgsregionerna. Vår belönade kapitalförvaltnings fonder säljs även internationellt. Vi sysselsätter ca 830 personer på olika håll i Finland. Aktias förvaltade kundmedel (AuM) 31.12.2020 uppgick till 10,4 miljarder euro och balansomslutningen till 10,6 miljarder euro. Aktias aktie noteras på Nasdaq Helsinki Oy (AKTIA). aktia.com

Aktia Bank Abp - I dag