Oboya Horticulture Industries
Oboya rekryterar ny CFO (Cision)

2020-04-24 18:00
Oboya Horticulture Industries AB (”Oboya” eller Bolaget”) kommer att rekrytera en ny Chief Financial Officer (CFO). Henrik Hang har på egen begäran lämnat sin befattning som CFO per idag den 24 april 2020. Martin Dahlberg, Oboya’s VD, övertar tillfälligt ansvaret även som CFO med stöd från Stina Westerberg i rollen som Financial Controller.

Bolagets VD, Martin Dahlberg, tar tillfälligt över ansvaret som CFO per idag den 24 april 2020. Som stöd finns fortsatt Stina Westerberg som arbetat som Financial Controller mer än fyra år på Oboya. Detta kommer inte att påverka Bolagets finansiella rapportering och resultatet för årets första kvartal  kommer att presenteras enligt plan den 20 maj, 2020. Processen för att rekrytera Henrik Hangs långsiktiga ersättare är initierad.

”Henrik har under flera år varit en stor tillgång för Oboya och vi önskar honom lycka till i framtiden. Vi känner oss trygga med den temporära lösningen fram till att vi har en ny CFO på plats. Denna förändring kommer inte på något sätt påverka genomförandet av de förbättringsaktiviteter som redan initierats eller kommer att initieras i närtid”, säger Martin Dahlberg, VD för Oboya Horticulture Industries AB.

Erik Penser Bank AB är Oboyas Certified Adviser på Nasdaq First North Growth Market. Tel: + 46 8-463 83 00, E-post: certifiedadviser@penser.se

För mer information, vänligen kontakta:

Martin Dahlberg, VD Oboya Horticulture Industries AB (publ)

Tel: + 46 76 571 88 88

E-post: martin.dahlberg@oboya.se

Hemsida: www.oboya.se

Om Oboya Horticulture Industries AB

Oboya Horticulture har som mål att utvecklas till en världsledande totalleverantör inom dagliga förbrukningsvaror och logistikprodukter till odlingsindustrin samt konsumentprodukter för hemmaodling och inomhusmiljö. Produktion sker i fabriker i Kina, Vietnam och Polen. Mer information om bolaget finns på www.oboya.se.