True Heading
True Heading AB (publ) företrädesemission slutförd (Cision)

2020-04-03 17:03
True Heading AB (publ) noterat på Spotlight Stock Market har slutfört den företrädesemission av aktier som styrelsen fått mandat för på den extra bolagsstämman den 5 december 2019.
Syftet med företrädesemissionen var dels att stärka Bolagets förmåga att förvärva och konsolidera sig på marknaden, dels fortsätta utvecklingen av ett nytt AIS-sortiment samt vidmakthålla och stärka Bolaget för processen med försäljningen av patenten. Teckningstiden löpte från den 6 mars till den 31 mars 2020. Företrädesemission skulle vid fullteckning inbringa 7 029 084 kronor. Företrädesemissionen blev ej fulltecknad och antalet nya B-aktier blir 13 387 624. Teckningsgraden blev därmed ca 19%. Totalt antal B-aktier efter omvandling är 83 678 468. Företrädesemissionen tillför bolaget ca 1,33 MSEK i emissionslikvid före emissionskostnader. Emissionskostnaderna beräknas uppgå till 537 500 kr. Nettoresultatet blir därmed ca 800 000 kronor i emissionslikvid. Verksamheten är med detta resultat säkrad i några månader framöver. Styrelsen beslutar tilldela samtliga som tecknat sin del att tilldelas denna. Styrelsen och VD tackar samtliga som tecknat sig i denna företrädesemission för förtroendet.

Syncro B - I dag