Toadman Interactive AB
Toadman Interactive signerar avtal för spelet Descenders för fysisk distribution på PS4 & Nintendo Switch genom sitt dotterbolag Sold Out (Cision)

2020-01-22 09:04
Sold Out har signerat avtal för att släppa spelet No More Robots för extrema cykelspelet  Descenders på Nintendo Switch™ och PlayStation®4 underhållningssystem, för vilket tidpunkt för spelsläpp på de digitala versionerna är under våren 2020. Från utvecklarna av Action Henk, är Descenders ett mountainbike spel för den moderna eran, med procedurellt genererade världar där misstag har verkliga konsekvenser. Spelfunktioner: · Ett modernt tag på en extrem sport · Procedurellt genererade världar: Ta på dig an olika hopp, sluttningar och kullar varje gång du spelar · Freestyle-cykelkontroller: Kontrollera varje subtil rörelse med din cykel, med ett djupgående fysik som är gjort för skrubbsår · Rogue-Bike: Tjäna speciella förbättringar varje gång du spelar och ta reda på vilka förmågor som fungerar bäst för din åkstil · Bygg din cykel: Ett fullständigt online system låter dig visa upp ditt värde och tjäna nya cyklar och trådar · Fullt licensierat ljudspår: Samarbete med  olika leverantörer för att leverera det perfekta ljudspåret för att träffa bergen · Bli nästa Descender: Kan du överleva spelet i en enda körning och nå raden av de legendariska Descenders? Descenders kommer att finnas tillgängliga fysiskt och digitalt på PlayStation 4 och Nintendo Switch våren 2020. För mer information vänligen besök hemsidan på https://www.descendersgame.com/. OM NO MORE ROBOTS No More Robots är inte bara en annan utgivare av videospel. No More Robots, mest känd för titlar som Descenders, Hypnospace Outlaw och Not Tonight, är en datadriven publiceringsetikett som använder breda försäljningssiffror och statistik för videospel och för att fastställa exakt vad som gör att spel säljer. No More Robots är en publiceringsetikett som drivs av riktiga människor med verklig publiceringserfarenhet. FÖR MER INFORMATION, KONTAKTA: Robin Flodin, VD Tel: +46 70 477 06 34 robin@thetoadman.com Alexander Albedj, Styrelseordförande Tel: +46 76 221 30 75 alexander.albedj@thetoadman.com OM TOADMAN Toadman utvecklar och marknadsför PC-, konsol- och mobilspel till den globala spelmarknaden. Bolaget anställer 100+ spelutvecklare och utvecklar sina egna originella IP:n, samt är konsulter till andra förlag världen över genom sin spelutvecklingsdivision. Dessutom har koncernens marknadsavdelning bidragit till att släppa 1 500+ titlar, varav många världsberömda varumärken såsom Call of Duty, Destiny, Dark Souls och Rage. Koncernen har sitt huvudkontor i Stockholm med 200 anställda i 6 kontor världen över. Nasdaq First North Growth Market Ticker Symbol: TOAD Certifierad rådgivare: Eminova Fondkomission AB, Tel: +46 8 684 211 00 VIKTIG INFORMATION Styrelsen för Toadman Interactive AB (publ) bedömer att informationen i detta pressmeddelande ej är av kurspåverkande karaktär men att det alltjämt är av betydande vikt att enhetligt via offentliggörandet kommunicera informationen till bolagets intressenter.

Enad Global 7 - I dag