AIK Fotboll
Christos Gravius lämnar AIK Fotboll (Cision)

2019-12-10 14:00
AIK Fotboll är överens med Degerfors IF om en permanent övergång gällande Christos Gravius. Christos spelade sammanlagt 17 tävlingsmatcher för AIK och var under både 2018 och 2019 utlånad till Degerfors IF.
– Christos är en jättefin representant för AIK och vår ungdomsakademi. Nu fortsätter hans resa i elitfotbollen med en permanent övergång till Degerfors IF. Vi önskar honom all lycka framöver, säger AIK Fotbolls sportchef Björn Wesström. – Tack för min tid i AIK. Jag önskar all lycka till i framtiden, säger Christos Gravius. 22-årige Christos Gravius, född den 14 oktober 1997 på Karolinska sjukhuset i Solna och uppvuxen i Kungsängen, kom som tioåring till AIK från moderklubben IFK Viksjö. Tävlingsdebuten för AIK skedde i den allsvenska hemmamatchen mot Gif Sundsvall (4–1) inför 11 387 åskådare på Friends Arena den 12 juli 2015 då Christos ersatte Ebenezer Ofori i den 87:e matchminuten. Det blev sammanlagt 17 tävlingsmatcher, varav nio från start, för honom i AIK-tröjan. För en längre faktapresentation av Christos Gravius, se det bifogade materialet i detta pressmeddelande. AIK Fotboll AB har infört en klassificering av spelartransfers baserad på nettoresultatet vid varje transfer enligt nedanstående skala: Klass         Från (kSEK) Till (kSEK) I                           0         2 500 II                   2 500         5 000 III                  5 000       10 000 IV                10 000       20 000 V                 20 000       40 000 VI                40 000       70 000 Transfern av Christos Gravius till Degerfors IF hamnar i klass I. Beloppen i skalan avser resultateffekt netto av en spelarförsäljning i enlighet med Uefas definition av resultatmåttet ”Player Trading”, d v s spelförsäljning med avdrag för agentarvoden och andra försäljningskostnader samt avskrivning på spelare. För mer information, kontakta: Björn Wesström, sportchef (herr) AIK Fotboll Mobil: 070 - 870 18 91 E-post: bjorn.wesstrom@aikfotboll.se

AIK Fotboll B - I dag