ZignSec: ZignsSecs erbjudande blev kraftigt övertecknat - handel i aktien väntas inledas på Nasdaq First North Growth Market den 21 oktober 2019 (MFN)

2019-10-08 19:30

Ej för offentliggörande, publicering eller distribution, direkt eller indirekt, i eller till USA, Australien, Japan, Nya Zeeland, Singapore, Sydafrika, Hongkong, Schweiz eller Kanada, eller någon annan jurisdiktion där sådan åtgärd skulle vara olaglig. Ytterligare restriktioner är tillämpliga. Vänligen se viktig information i slutet av pressmeddelandet.

ZignSec AB (publ) (”ZignSec” eller ”Bolaget”) offentliggör härmed utfallet av erbjudandet att förvärva aktier i Bolaget i samband med noteringen av Bolagets aktier på Nasdaq First North Growth Market (”Erbjudandet”).
Intresset för att teckna aktier i ZignSec har varit mycket stort. Erbjudandet, sett till antalet tillgängliga aktier[1], tecknades närmare 26 gånger. Sett till hela erbjudandet tecknades emissionen cirka 7,5 gånger. De inkomna anmälningarna summerar till drygt 263 MSEK, fördelat på cirka 5  000 konton.
Genom Erbjudandet tillförs Bolaget drygt 35,2 MSEK.

Anmälningsperioden för Erbjudandet avslutades den 7 oktober 2019. När nyemissionen har registrerats hos Bolagsverket kommer antalet aktier att öka med 6 650 000 till totalt 19 724 250 aktier och aktiekapitalet kommer att öka från ca 518 133,66 kronor till 781 673,16 kronor. Utspädningseffekten för befintliga aktieägare blir därmed cirka 34 procent.

Bland nytillkomna aktieägare finns bland annat namnkunniga och kapitalstarka investerare som Saeid Esmaeilzadeh (medgrundare till Serendipity Group AB) och Göran Lindahl (tidigare VD på ABB).

Teckningsåtaganden
Innan teckningsperioden påbörjades hade ZignSec erhållit teckningsåtaganden avseende nyemissionen från externa investerare och befintliga ägare motsvarande cirka 25 MSEK, vilket motsvarade cirka 71 procent av Erbjudandet. Bland de som på förhand åtagit sig att teckna aktier kan nämnas Arastoupour & Persson Invest AB (Iraj Arastoupour & Leif GW Persson, 3,5 MSEK), Johan Svensson (2,5 MSEK), Love Carlsson AB (2,2 MSEK), Andreas Johansson (1,8 MSEK) och Östen Carlsson (1,8 MSEK).

Tilldelning
Beslut om tilldelning av tecknade aktier kommer ske i enlighet med de principer som angavs i prospektet. Besked om tilldelning av aktier lämnas genom utskick av avräkningsnota. Tilldelade aktier ska betalas enligt instruktioner på avräkningsnotan senast den dag som anges på avräkningsnotan. Meddelande utgår endast till de som erhållit tilldelning.

Preliminär tidsplan

• Avräkningsnotor skickas ut den 9 oktober 2019
  • Likviddag är den 14 oktober 2019
  • Beräknad första dag för handel på Nasdaq First North Growth Market är den 21 oktober 2019

Rådgivare, retail distribution och emissionsinstitut
Eminova Partners AB är Bolagets finansiella rådgivare i samband med Erbjudandet. Nordnet Bank AB hanterar retail distribution. Emissionsinstitut är Eminova Fondkommission AB. Eversheds Sutherland Advokatbyrå AB är Bolagets legala rådgivare i samband med Erbjudandet.

Eminova Fondkommission AB | 08-684 211 00 | info@eminova.se

För mer information, vänligen kontakta:
Jonas Ingelström, VD
jonas.ingelstrom@zignsec.com

Alexander Albedj, Styrelseordförande
alexander.albedj@zignsec.com

Viktig information
Informationen i detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande att förvärva, teckna eller på annat sätt handla med aktier eller andra värdepapper i Bolaget. Erbjudandet till berörda personer att teckna aktier i Bolaget sker endast genom det prospekt som Bolaget har offentliggjort. Ingen åtgärd har vidtagits och åtgärder kommer inte att vidtas för att tillåta ett erbjudande till allmänheten i några andra jurisdiktioner än Sverige. Erbjudandet riktar sig inte till personer med hemvist i USA, Australien, Japan, Nya Zeeland, Singapore, Sydafrika, Hongkong, Schweiz eller Kanada eller i någon annan jurisdiktion där deltagande skulle kräva prospekt, registrering eller andra åtgärder än de som följer av svensk rätt. Informationen i detta pressmeddelande får inte offentliggöras, publiceras eller distribueras, vare sig direkt eller indirekt, i eller till USA (innefattande dess territorier och provinser, varje stat i USA samt District of Columbia (“USA”), Australien, Japan, Nya Zeeland, Singapore, Sydafrika, Hongkong, Schweiz eller Kanada eller i någon annan jurisdiktion där sådan åtgärd helt eller delvis skulle vara olaglig eller föremål för legala restriktioner eller kräva registrerings- eller andra åtgärder än de som följer av svensk rätt. Informationen i detta pressmeddelande får inte heller vidarebefordras, reproduceras eller uppvisas på sätt som står i strid med sådana restriktioner. Underlåtenhet att efterkomma denna anvisning kan innebära brott mot amerikanska Securities Act från 1933 eller tillämpliga lagar i andra jurisdiktioner. Inga aktier eller andra värdepapper i Bolaget har registrerats, och inga aktier eller andra värdepapper kommer att registreras, enligt den vid var tid gällande United States Securities Act från 1933 eller värdepapperslagstiftningen i USA och får inte erbjudas, säljas eller på annat sätt överföras, direkt eller indirekt, i eller till USA.

Framåtriktade uttalanden
Detta meddelande kan innehålla vissa framåtriktade uttalanden. Sådana uttalanden är uttalanden som inte avser historiska fakta och de innehåller uttryck som “anser”, “väntar”, “förväntar”, “avser”, “planerar”, “uppskattar”, “kommer”, “kan”, “fortsätter”, “ska”, “bör”, “får”, eller liknande. De framåtriktade uttalandena i detta meddelande är baserade på olika uppskattningar och antaganden, vilka i flera fall baseras på ytterligare antaganden. Även om Bolaget anser att antagandena i dessa framåtriktade uttalanden var rimliga när de gjordes kan det inte garanteras att de kommer att infrias eller visa sig vara korrekta. Eftersom dessa uttalanden är baserade på uppskattningar eller är föremål för risker och osäkerheter kan de faktiska resultat eller utfall, som ett resultat av olika faktorer, komma att väsentligen avvika från vad som uttryckligen eller indirekt framgår av sådan information. Sådana risker, osäkerheter och andra väsentliga faktorer kan medföra att de faktiska resultaten kan komma att avvika väsentligt från de resultat som uttryckligen eller underförstått anges i detta meddelande genom de framåtriktade uttalandena. Bolaget lämnar inte några garantier såvitt avser de antaganden som ligger till grund för de framåtriktade uttalandena i detta meddelande. Vidare tar Bolaget inte något ansvar för den framtida riktigheten i den framåtriktade informationen häri eller för att uppdatera eller revidera uttalanden i detta meddelande för att anpassa informationen efter faktiska händelser eller utvecklingar. Otillbörlig tilltro bör inte fästas vid de framåtriktade uttalandena i detta meddelande. Informationen, uppskattningarna och de framåtriktade uttalandena i detta meddelande gäller enbart per dagen för detta meddelande och kan förändras utan att det meddelas. Bolaget åtar sig inte någon skyldighet att granska, uppdatera, bekräfta, eller offentliggöra några justeringar avseende några framåtriktade uttalanden för att återspegla händelser som inträffar eller omständigheter som uppstår avseende innehållet i detta meddelande.

[1] Med tillgängliga aktier avses det totala antalet aktier i Erbjudandet med avdrag för de aktier som tilldelats teckningsåtagare.

Denna information är sådan information som ZignSec är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2019-10-08 19:30 CEST.

support@mfn.se (mfn.se)
MFN - www.mfn.se