German High Street Properties
Referat af ekstraordinær generalforsamling (GlobeNewswire)

2019-08-02 10:20

Nasdaq OMX Copenhagen A/S

Charlottenlund, den 2. august 2019
Meddelelse nr. 200

Referat fra ekstraordinær generalforsamling

Fredag den 2. august 2019 kl. 10.00, blev der afholdt ekstraordinær generalforsamling i German High Street Properties A/S, CVR-nr. 30 69 16 44, på Lindegårdvej 41B, 2920 Charlottenlund, med følgende dagsorden:

1. Valg af nyt medlem til bestyrelsen.

Kim Lautrup ønsker at fratræde sin bestyrelsespost.  Til nyt bestyrelsesmedlem indstilles Jutta Steinert

2. Eventuelt.

Bestyrelsesformand Hans Thygesen bød velkommen og meddelte, at bestyrelsen i henhold til vedtægterne havde udpeget direktør Michael Hansen til dirigent for generalforsamlingen.

Dirigenten takkede bestyrelsen for valget og konstaterede, at generalforsamlingen var lovligt indkaldt og beslutningsdygtig med hensyn til alle dagsordenens punkter.

I alt 53,44% af selskabets aktiekapital var repræsenteret på generalforsamlingen, svarende til 16.807.630 stemmer.

Vedtagelse af forslag under dagsordenens punkt 1 kræver simpelt flertal blandt de på generalforsamlingen fremmødte stemmeberettigede aktionærer.

Ad. Punkt 1 – Valg af nyt medlem til bestyrelsen

Bestyrelsen indstiller Jutta Steinert til nyt bestyrelsesmedlem. Jutta Steinert er 55 år, bosiddende i Frankfurt og er uddannet Master Business Administration samt Master Business Consulting. Jutta Steinert er ansat som ledende projekt manager i Deutche Bank AG, Frankfurt og har en langvarig bankmæssig baggrund med indgående kendskab til den finansielle sektor, herunder styring af låneporteføljer samt stærke kompetencer omkring regulatoriske forhold og compliance.

Jutta Steinert har i sin karriere tidligere bl.a. været ansat i General Electric, GE Money Bank og RHEINYP AG, Commerzbank.

Det er bestyrelsens opfattelse at de kompetencer Jutta Steinert besidder vil styrke Selskabet.

Jutta Steinert gav herefter en kort præsentation af sig selv og sine kompetencer.

Dirigenten konstaterede at Jutta Steinert var enstemmigt indvalgt i bestyrelsen. Samtidig fratrådte Kim Lautrup bestyrelsen. Bestyrelsesformand Hans Thygesen takkede Kim Lautrup for sine gode indsats for selskabet og for at han med sin store indsigt i det tyske ejendomsmarked og finansiering har været værdifuld for selskabet.

Generalforsamlingen bemyndigede dirigenten, med substitutionsret, til at anmelde de vedtagne beslutninger til Erhvervsstyrelsen og til at foretage sådanne ændringer, som Erhvervsstyrelsen måtte forlange for at registrerer eller godkende de vedtagne beslutninger.

Ad. Punkt 2: Eventuelt

Der var ikke spørgsmål eller bemærkninger under punktet eventuelt.

Da ingen havde yderligere bemærkninger eller kommentarer, gav dirigenten ordet til bestyrelsesformand Hans Thygesen til en afsluttende bemærkning.

Bestyrelsesformanden takkede aktionærerne og dirigenten.

Den ekstraordinære generalforsamling blev hævet kl. 10.15

Som dirigent: