Ortivus
Ökning av aktiekapitalet i Ortivus AB (MFN)

2019-07-19 17:10

Som framgått av tidigare pressmeddelanden genomförde Ortivus AB den 17 maj 2019 en riktad nyemission omfattande 7 500 000 nya B-aktier. Ett prospekt avseende upptagande av handel för de nyemitterade B-aktierna har tidigare godkänts av Finansinspektionen.

Bolagsverket har nu registrerat nyemissionen till följd att aktiekapitalet och antalet aktier i bolaget ökat. De nyemitterade aktierna upptas till handel innevarande vecka men som tidigare kommunicerats har de berörda aktietecknarna åtagit sig en s.k. lock up för de aktuella aktierna under 6 månader från emissionsbeslutet.

Det totala antalet aktier i bolaget uppgår därför numera till 44 307 468 st, varav 1 662 682 A-aktier och 42 644 786 B-aktier. Varje A-aktie har 10 röster och varje B-aktie har 1 röst.

Ortivus AB (publ)

För ytterligare information, kontakta gärna

Lars Höst, t.f. VD

För ytterligare information, kontakta gärna

Lars Höst, t.f. VD

Om Ortivus

Ortivus grundades 1985, baserat på kliniska erfarenheter inom kardiologi, och har sitt huvudkontor i Danderyd utanför Stockholm. Bolaget är sedan 1998 genom ett eget dotterbolag etablerat i Storbritannien. Med den egenutvecklade modulbaserade teknikplattformen MobiMed, erbjuder Ortivus sina kunder realtidsövervakning av patienter i den prehospitala sjukvården och MobiMed Journal – ett beslutsstödsystem som i realtid kan integreras mot sjukvårdens egna administrativa vårdsystem och mot externa patientsystem. Ortivus A- och B-aktie är noterade på NASDAQ Stockholm Small Cap-lista.

Läs mer om Ortivus på www.ortivus.se

Denna information är sådan information som Ortivus är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 2019-07-19 17:10 CEST.

support@mfn.se (mfn.se)
MFN - www.mfn.se