DBT CAPITAL INV AB
DBT CAPITAL INV AB (publ) – Resultat från skriftligt förfarande (Cision)

2019-04-26 13:00
Den 11 april 2019 skickade DBT CAPITAL INV AB (publ) ("Bolaget") en instruktion till agenten för Bolagets upp till SEK 200 000 000 efterställda obligationslån med ISIN: SE0011089671 ("Obligationerna") att påbörja ett skriftligt förfarande där Bolaget ber obligationsinnehavarna om tillstånd att ändra de allmänna villkoren för Obligationerna för att möjliggöra för agenten att ingå ett efterställningsavtal för efterställning av Obligationerna i förhållande till en kreditfacilitet som Bolaget avser ingå samt för att möjliggöra ingåendet av samma kreditfacilitet. Samtliga Obligationshavare som röstade i det skriftliga förfarandet röstade för att godkänna förfarandet. Det är således fastställt att det skriftliga förfarandet har godkänts. För mer information, vänligen kontakta: Alexis Kopylov, VD Telefon: +46 (0) 8 411 20 20 Email: alexis@dbtforetagslan.se Information: Denna information är sådan information som DBT CAPITAL INV AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 26 april 2019 kl. 13:00 CEST.