Oboya B
Oboya deltar i China International Import Expo (GlobeNewswire)

2018-11-01 15:00

Lerum, 1 november 2018

Oboya Horticulture Industries AB (publ) ("Oboya") som är en global tillverkare och leverantör av produkter och tjänster till odlingsindustrin kommer att delta i China International Import Expo i Shanghai, Kina.

China International Import Expo (CIIE) är en sex dagar lång mässa som hålls från 5 november till 10 november 2018 vid National Convention & Exhibition Centre i Shanghai, Kina. Denna mässa samlar företag, utställare och professionella inköpare från hela världen.  Mässan skapar nya kanaler för företag från olika länder och regioner och ger möjlighet att göra affärer, stärka samarbete och främja handel.

Oboyas strategi är att verka globalt på de olika marknaderna inom odling- och blomsterindustrin, vilket gör det viktigt för Oboya att medverka på de större mässorna. Oboya har en egen monter under mässan och kommer att visa upp europeiska odlingsprodukter samt teknik till den kinesiska marknaden. Syfte med mässdeltagandet är att göra Oboya mer känt och att bli en av de stora aktörerna inom branschen. Kina är ett land med snabbt växande ekonomi och har därmed även en snabbt växande förbrukning av odlingsprodukter, vilket gör Kina till en intressant tillväxtmarknad för Oboya.

För mer information, vänligen kontakta:

Robert Wu, VD Oboya Horticulture Industries AB (publ)

Tel: + 86 159 6983 5999
E-post: robert.wu@oboya.cc
Hemsida: www.oboya.se

Om Oboya Horticulture Industries AB

Oboya Horticulture har som mål att utvecklas till en världsledande totalleverantör inom dagliga förbrukningsvaror och logistikprodukter till odlingsindustrin samt konsumentprodukter för hemmaodling och inomhusmiljö. Produktion sker i fabriker i Kina, Vietnam, Polen, Danmark och Kenya. Mer information om bolaget finns på www.oboya.se.

This announcement is distributed by West Corporation on behalf of West Corporation clients.
Source: Oboya Horticulture Industries AB via Globenewswire