Oboya B
Oboya deltar i flera mässor (GlobeNewswire)

2018-02-01 15:32

Lerum, den 1 februari 2018

Oboya Horticulture Industries AB (publ) ("Oboya") är en global leverantör av produkter, tjänster och service till odlingsindustrin. Oboya deltar aktivt i flera internationella mässor och demonsterar produktnyheter för våra kunder och intressenter.

Under förra veckan ställde Oboya ut och förevisade sina produkter på IPM i Essen, Tyskland. Montern var välbesökt och många kunder har visat intresse för att erhålla en helhetslösning från Oboya.

Den 7-9 februari deltar Oboya i Fruit Logistica i Berlin, Tyskland. På mässan kommer Oboya att visa upp bland annat våra produkter som förlänger hållbarheten på frukt och grönsaker. Det är laserperforerad förpackningsfolie som kan förlänga hållbarheten med upp till 100 % och därigenom minska onödigt matspill. Vi finns i hall 8 monter A-10.

Den 14-16 mars kommer Oboya att ställa ut i Etiopien Hortiflora. Det finns idag många odlare i Kenya och Etiopien, främst odlare av snittblommor. Vi ser denna marknad som en viktig marknad i vår framtida tillväxt. Oboya är etablerat i Kenya och vi räknar med att vi kan växa på den afrikanska marknaden med flera produkterbjudanden samt inom service och tjänster.

För mer information, vänligen kontakta:

Mikael Palm Andersson, VD Oboya Horticulture Industries AB (publ)
Tel: + 46 (0)70 899 80 70
E-post: mpa@oboya.se
Hemsida: www.oboya.se

Om Oboya Horticulture Industries

Oboya Horticulture har som mål att utvecklas till en världsledande totalleverantör inom dagliga förbrukningsvaror och logistikprodukter till odlingsindustrin samt konsumentprodukter för hemmaodling och inomhusmiljö. Produktion sker i fabriker i Kina, Polen, Danmark, Vietnam och Kenya. Mer information om bolaget finns på www.oboya.se.

Source: Oboya Horticulture Industries AB via Globenewswire