IMINT
Imint tecknar treårigt licens- och supportavtal med kinesisk kund (Cision)

2018-01-17 08:10
IMINT Image Intelligence AB (publ) har idag tecknat ett treårigt licens- och supportavtal med en större kinesisk smartphonetillverkare. Parterna ingick i juni 2017 ett utvecklingsavtal, som nu har resulterat i ett licensavtal.
Avtalet ger kunden möjligheten att inkludera Vidhance videostabilisering i kommande smartphones. Licensrätten löper under tre år från första produktlansering som innehåller Vidhance mjukvara och avtalet innefattar också integration, support och underhåll. Avtalet exkluderar andra funktioner inom produktfamiljen Vidhance. På grund av osäkerhetsfaktorer och sekretesskäl, så kan Imint inte ange ett beräknat ordervärde. Fler detaljer kan eventuellt komma att offentliggöras i samband med kundens första produktlansering med Vidhance, vilket planeras ske under första halvåret 2018. Andreas Lifvendahl, VD, kommenterar: ”Vi är oerhört nöjda att ha vunnit detta avtal med ett av de ledande bolagen i branschen. Vår lösning har, under stark konkurrens, uppnått en mycket hög teknisk nivå och vunnit kundens gillande. Det är också glädjande att utvecklingsarbetet tillsammans med kunden nu uppnått det resultat som vi önskade. Att Imint har lyckats inta en position hos tre av de kinesiska smartphonetillverkarna är ett tydligt kvitto på att vi har lyckats att etablera oss på en mycket tuff marknad. Avtalet är också helt i linje med det vi tidigare kommunicerat att Kina är en av våra viktigaste marknader”.

Vidhance - I dag