C Security
Uppföljning av båttillbehörsmässan METS i Amsterdam och båtmässan i Paris (Cision)

2017-12-21 11:15
C Security Systems har ställt ut i egen regi och genom samarbetspartners på mässorna METS i Amsterdam och båtmässan Salon Nautique i Paris. Resultaten av mässorna har varit lyckade avseende både nya affärsmöjligheter och samarbeten. Bolaget har efter dessa mässor ett flertal utestående offerter som är under slutförhandling. I dagsläget har bolaget mottagit ordrar på drygt 100 tkr. METS är världens största mässa av utrustning, material och system för den internationella marina fritidssektorn. Bolaget ställde ut på METS i mitten på november och fick många intressanta affärsmöjligheter. Flertalet av affärerna och samarbetena är fortfarande under förhandling men Bolaget har fått ett flertal mindre beställningar samt skrivit avtal med en ny distributör i Finland samt har långtgående diskussioner med nya distributörer i England, Tyskland och Förenta Arabemiraten. Efter mässan i Paris som ägde rum i början på december har Bolaget fört samarbetsdiskussioner med två internationella försäkringsbolag, ett flertal båttillverkare samt med en utav Europas största charterbåtsorganisationer. Innan mässan i Paris gick försäkringsbolaget Gras Savoye Yachting (GSY) ut med ett utskick med information om sin nya försäkring där C-pod är obligatoriskt till drygt 3000 st av sina försäkringskunder vilkas försäkringar skall förnyas under 2018. C Security Systems AB (publ) Styrelsen För ytterligare information kontakta VD Magnus Söderberg på telefon 08-5000 10 52 eller e-post: ir@c-pod.se Kort om C Security Systems AB C Security Systems utvecklar och säljer webbaserade larm-, övervaknings- och söksystem, som fungerar globalt och är framtaget för olika fordon. Produkterna säljs och marknadsförs under varumärket C-pod, främst avsedd för fritidsbåtar, samt C-pod Lite, avsedd för ett flertal olika fordonstyper.

EmbeddedArt Group - I dag