Aspect Properties
Aspect Properties: Årsstämman beslutar om ändringar i styrelsen i Aspect Properties (beQuoted)

2017-12-15 17:00
ÅRSSTÄMMAN BESLUTAR OM ÄNDRINGAR I STYRELSEN I ASPECT PROPERTIES Aspect Properties har idag avhållit Årsstämma för verksamhetsåret 2016/17. Årsstämman fastställde årsredovisningen för 2016/2017 som publicerades den 30 november 2017. Årsstämman beslutade att omvälja R3 Revisionsbyrå KB som bolagets revisor för tiden till Årsstämman 2018. Karl-Henrik Westlund kommer att fortsätta som huvudansvarig revisor. Årsstämman beviljade styrelsen och den verkställande direktören ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2016/2017. Årsstämman beslutade även att Joakim Blomqvist kvarstår som styrelseledamot och verkställande direktör. Jonas Fischerström och Marcus Lilliehöök utträder ur styrelsen. Patrik Rosn och Mats Winkler har därvidlag invalts som nya styrelseledamöter i Bolaget. Styrelseförändringen föranleds av, dels att Octego Group AB och Longevity Asset Holding Ltd. har överenskommit att Octego Group AB skall förvärva samtliga Longevity Asset Holding Ltds aktier i Aspect Holding AB, dels att Bolaget aktivt sökt ytterligare stärka styrelsens kompetens och erfarenhet inom fastighetssektorn. 15 DECEMBER 2017 För ytterligare information kontakta Joakim Blomqvist, verkställande direktör. Telefon 072-853 44 33, joakim.blomqvist@aspectproperties.se mailto:joakim.blomqvist@aspectproperties.se . Henrik Johnsson, CFO. Telefon 076-312 99 78, henrik.johnsson@octego.se mailto:henrik.johnsson@octego.se eller besök www.aspectproperties.se http://www.aspectproperties.se Denna information är sådan som Aspect Properties AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 15 december 2017 klockan 1700 CET. Följande dokument kan hämtas från beQuoted Aspect Properties Kommunike fran arsstamma 2017.pdf - http://www.bequoted.com/beQPress/download.asp?Id=21867 Aspect Properties utvecklar exklusiva boenden för medvetna människor. Tillsammans med landets främsta arkitekter skapar vi hem som inte bara ser bra ut på bild, utan som faktiskt fungerar. Aspect Properties är ett onoterat fastighetsutvecklingsbolag. För mer information om Aspect Properties AB (publ) se www.aspectproperties.se http://www.aspectproperties.se