IVISYS AB
IVISYS AB mottager order från Atlas Copco i Belgien (Cision)

2017-08-07 09:59
Pressmeddelande IVISYS AB 556998-4981 7 Augusti 2017 IVISYS AB har fått en order på IVISYS Pro Installation från Atlas Copco i Belgien. Ordern är ett resultat av den vällyckade förstudieordern som mottogs tidigare på året. Atlas Copco har beslutat att låta studien följas av ett full skala system för kvalitetskontroll i fabriken i Belgien. Ordern har ett värde på cirka 70.000 EUR och kommer att påverka resultatet i 3 kvartal 2017.
Ordern följer förstudieordern från Atlas Copco från den 18 januari 2017 och täcker ett skräddarsytt inspektionssystem baserat på IVISYS Pro F, systemet för detektering av ytfel. Atlas Copco är marknadsledande leverantör av högeffektiva industriella kompressorer, gas- och processkompressorer. Atlas Copco har verksamhet i mer än 90 länder runt om i världen och sysselsätter över 40 000 anställda. CTO Moatasem Chehaiber kommenterar "Vi är mycket nöjda med denna order eftersom Atlas Copcos beslut baseras på en mycket grundlig och djupgående utvärdering av IVISYS Pro-systemet. Som marknadsledare har Atlas Copco hög focus på kvalitet. Vi ser mycket fram emot att samarbeta med Atlas Copco kring automatiserat kvalitetssäkring med syftet att säkra bästa möjliga produkter för deras kunder. Att det är vår första installation i Belgien är också glädjande,” säger IVISYS CTO Moatasem Chehaiber. Certified Adviser Sedermera Fondkommission är Certified Adviser till IVISYS. Informationen är sådan som IVISYS AB är skyldig att offentliggöra i enlighet med EU-förordningen om marknadsmissbruk. Informationen lämnades för offentliggörande genom förmedling av den kontaktperson som anges ovan den 7 augusti 2017. För ytterligare information, vänligen kontakta Moatasem Chehaiber, CTO på IVISYS AB Telefon: +45 31 70 31 38 / +45 30 32 89 64 E-mail: mc@ivisys.com   Om IVISYS IVISYS tillhandahåller visuellt baserade kvalitetskontrollslösningar för industrin som kan ersätta både manuell och mekanisk kvalitetskontroll. IVISYS unika patenterade lösningar gör det möjligt att utföra komplicerade kvalitetskontroller samtidigt som det befintliga produktionsflödet inte påverkas. Till skillnad från existerande lösningar, gör IVISYS tillvägagångsätt det möjligt att utföra komplexa ytkontroller, kontrollmätningar på mikronivå och kontrollera flertalet komponenter i en enda direkt process. Lösningarna baseras på IVISYS patenterade bilddatabehandling som skiljer sig fundamentalt från de konventionella processer som används inom visionssystem idag. IVISYS är kapabelt till att utnyttja högupplösta kameror i företagets bildbehandling och samtidigt behandla bildinformation snabbare än bolagets konkurrenter. De lösningar som erbjuds har en genomsnittlig återbetalningstid på cirka sex månader för kunder som för närvarande förlitar sig på mekanisk eller manuell kontroll.