Karo Pharma
KARO PHARMA I SAMARBETE MED VENTURE LIFE (Cision)

2017-07-13 15:15
Som tidigare meddelats så har Karo Pharma ingått ett långsiktigt samarbete med Venture Life Group plc, ett brittiskt bolag noterat på Londonbörsen. Avtalet avser en produkt mot dålig andedräkt. Venture Life har lanserat produkten under varumärket Ultra Dex. Karo Pharma har valt ett eget varumärke för den nordiska marknaden. Överenskommelsen med Venture Life ger Karo Pharma ensamrätt att sälja produkten i Norden. ”Konsumtionen av produkter mot dålig andedräkt har visat en stabil tillväxt i många år i Norden, så vi tror att det finns en god potential inom detta område” säger Peter Blom VD i Karo Pharma. Jerry Randall VD på Venture Life Group plc kommenterar samarbetet med Karo Pharma. ”Vi är glada att vi ingått detta långsiktiga avtal med Karo Pharma AB. Båda parter ser fram emot att uppnå samma framgång på den nordiska marknaden, som vi för närvarande ser på den brittiska marknaden”. För ytterligare information, vänligen kontakta:  VD Peter Blom, mobil 070- 6555698 eller e-mail peter.blom@karopharma.se Om Karo Pharma  Karo Pharma är ett specialty pharmaföretag som utvecklar och marknadsför produkter till apotek och direkt till sjukvården. Aktien är noterat på Nasdaq Stockholmbörsens lista för medelstora företag (Mid Cap).   Detta pressmeddelande finns även tillgängligt på www.karopharma.se och www.newsroom.cision.com