Kindred Group
Forskare får i uppdrag att utvärdera Kindreds arbete inom ansvarsfullt spelande (Cision)

2017-06-08 08:30
      Två av världens främsta akademiska experter inom ansvarsfullt spelande har fått i uppdrag att titta närmare på olika spelbeteende genom att analysera anonym kunddata från Kindred Group. Resultatet ska användas i syfte att ytterligare säkerställa att Kindreds kunder spelar på ett hållbart och ansvarsfullt sätt. Uppdraget ska pågå i tre år.
  Kindred Group (tidigare Unibet Group), ett av världens ledande spelföretag, har bett två framstående akademiker att bedöma hur effektiva Kindreds spelansvarsverktyg är. Syftet är att öka förståelse för olika spelare och spelprofiler samt se hur spelaren agerar när de spelar hos Kindreds varumärken. Projektet leds av Dr Michael Auer (Director på Neccton) och Dr Mark Griffiths (Professor vid Nottingham Trent University). Dr Auer och Professor Griffiths har de senaste fem åren publicerat flertalet studier som utvärderar effektiviteten i de spelansvarsverktyg som används av europeiska spelbolag. · Vår tidigare forskning visar att de bolag som använder spelansvarsverktyg kan hjälpa sina kunder att spela på ett mer kontrollerat sätt genom att sätta tids- och insättningsbegränsningar, samt genom att erbjuda personlig återkoppling vid rätt tidpunkt beroende på kundens spelbeteende, säger Dr Michael Auer.   · Kindred är fast besluten att skydda sina kunder och hoppas därmed att denna forskning kan bidra till nya insikter i hur kunder kan spela än mer ansvarsfullt samtidigt som det visar på vårt engagemang i socialt ansvarstagande och en hållbar verksamhet, säger Maris Bonello, Integrity Analytics Manager på Kindred Group.   · Det här är ett spännande projekt för oss och är en fortsättning på vårt tidigare arbete med att analysera riktig kunddata. Vi utvärderar hur spelansvarsverktyg såsom personlig kontakt, begränsningar och pop-up-meddelanden faktiskt fungerar. Detta nya projekt kommer inte bara att vara behjälpligt för Kindred utan slutsatserna kommer att bidra till en ökad förståelse hos alla nätbaserade spelbolag världen över, fortsätter Professor Mark Griffiths.

Kindred Group - I dag