C Security
C Security Systems AB (publ) har ingått ett avtal med Gras Savoye Yachting som är en av Europas största båtförsäkringsförmedlare. (Cision)

2017-03-29 12:39
Avtalet omfattar den Franska marknaden och innebär att Gras Savoye Yachting introducerar en ny försäkringsprodukt till deras kunder där C-pod systemet kommer att vara obligatoriskt. Försäkringsprodukten innehåller en båtförsäkring med rabatt på försäkringspremien och eliminerad självrisk och går endast att teckna om kunden har ett C-pod system som är kopplat till Gras Savoyes sjöassistans. ”Vi är stolta över samarbetet med Grand Savoye Yachting och ser stor potential i att hjälpa dem att ta nästa steg i sitt kontinuerliga arbete med att minska risker och stärka sitt kunderbjudande. Det är mycket motiverande att få jobba med ett nytänkande företag som sätter kunden i fokus och som dessutom är en av de största på marknaden. Samarbetet innebär också att vi stärker vårt erbjudande och vår närvaro i Frankrike” säger Magnus Söderberg, VD för C Security Systems. Gras Savoye Yachting försäkrar endast båtar och är ett dotterbolag till Gras Savoy Group som arbetar med fler än 300 försäkringsbolag över hela världen. Gras Savoye Yachting har ca 20 000 försäkringstagare i Europa. Avtalet innebär att Gras Savoye Yachting med start i april 2017 kommer att erbjuda kunder som tecknar en försäkring den nya försäkringsprodukten. ”Gras Savoye Yachting har alltid kunden i fokus och gör sitt yttersta för att reagera snabbt och effektivt när en skada uppstår. Vi ser en stor möjlighet att stärka vårt erbjudande till kunder ytterligare med hjälp av den nya teknik som C Security Systems produkt C-pod erbjuder.” säger Bruno Dieguez, VD för Gras Savoye Yaching. C Security Systems AB (publ) Styrelsen

EmbeddedArt Group - I dag