Cyxone
Cyxones teckningsoption av serie TO 1 nyttjades till cirka 96 % (beQuoted)

2017-02-15 13:30
CYXONES TECKNINGSOPTION AV SERIE TO 1 NYTTJADES TILL CIRKA 96 % Teckningsperioden för TO 1 avslutades den 10 februari 2017 och under denna period nyttjades 2 405 992 teckningsoptioner för teckning av lika många aktier vilket motsvarar en teckningsgrad om cirka 96 %. Cyxone tillförs därmed cirka 12 miljoner kronor före emissionskostnader. 2 405 992 aktier kommer att registreras på Bolagsverket i början av mars 2017. Efter registreringen uppgår aktiekapitalet till 1 157 056,00 kronor fördelat på 15 330 992 aktier. Cyxone tillförs därmed cirka 11,5 miljoner kronor efter emissionskostnader. Rådgivare Corpura AB är finansiell rådgivare i samband med transaktionen. Eminova Fondkommission AB agerar emissionsinstitut. Cyxones Certified Adviser på Nasdaq First North är Erik Penser Bank. 2017-02-15 Kontakt Cyxone AB (publ) Kjell G. Stenberg, CEO Tel: 0723-816168 E-post: kjell.g.stenberg@cyxone.com mailto:kjell.g.stenberg@cyxone.com Adelgatan 21 221 22 Malmö www.cyxone.com http://www.cyxone.com/ Följande dokument kan hämtas från beQuoted Cyxone Pressrelease 2017-02-15.pdf - http://www.bequoted.com/beQPress/download.asp?Id=19482 Denna information är sådan information som Cyxone AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 15 februari 2017 kl. 13:30 CET. Om Cyxone Cyxone AB (publ) är ett biomedicinskt bolag som utvecklar läkemedel baserat på en typ av naturliga växtproteiner, s.k. cyclotider. Cyclotidteknologin har förutsättningar att kunna ge nya läkemedel med fördelaktiga farmakologiska effekter på sjukdomar som idag saknar effektiva och säkra behandlingar. Bolaget fokuserar på utvecklingen av en substans, T20K, som hämmar nyckelprocesser i kroppens celler som är typiska för olika immunsjukdomar som t ex multipel skleros och ledgångsreumatism. Cyxones Certified Adviser på Nasdaq First North är Erik Penser Bank.

Cyxone - I dag