ExeoTech
Österhagen restaurang & butik lanserar "Lunch on demand" (beQuoted)

2016-12-19 09:02
ÖSTERHAGEN RESTAURANG & BUTIK LANSERAR LUNCH ON DEMAND Från och med januari 2017 kommer Österhagen restaurang & butik i Växjö även att börja leverera lunch enligt konceptet "Lunch on Demand". Lunch on Demand bygger på en helt egen mjukvarulösning för en webbaserad beställnings- och betalfunktion anpassad för arbetsplatser där maten levereras till arbetsplatsen i personliga portionsförpackningar. I dagsläget finns redan överenskommelse med en större arbetsplats (cirka 200 anställda) om daglig leverans och förhandlingar pågår om ytterligare arbetsplatser motsvarande idag 500 till 700 anställda. Målsättningen är att "Lunch on Demand" under 2017 skall etableras på fler orter än i Växjö i takt med att fler Österhagen restaurang & butik etableras. Mer info finns på lunchondemand.se http://www.lunchondemand.se/ I en kommentar säger ExeoTechs verkställande direktör Jesper Birgemo "Vårt nyligen lanserade koncept "Österhagen restaurang & butik" fortsätter att vidareutvecklas och med "Lunch on Demand" når vi en väsentligt större marknad än idag. På sikt hoppas vi även kunna erbjuda andra leverantörer att vara med på "Lunch on Demnad" för att dels öka erbjudandets attraktionskraft, dels skapa ytterligare intäktsmodell för tjänsten." KALMAR, SVERIGE, 19 december 2016 För mer information kontakta: Fredrik Nygren, Styrelseordförande, fredrik.nygren@exeotech.se mailto:fredrik.nygren@exeotech.se Jesper Birgemo, VD/CEO, jesper.birgemo@exeotech.se mailto:jesper.birgemo@exeotech.se ExeoTech Invest AB (publ) Tel 070-895 39 34 Följande dokument kan hämtas från beQuoted ExeoTech Invest Pressrelease 2016-12-19.pdf - http://www.bequoted.com/beQPress/download.asp?Id=19221 Om ExeoTech Invest ExeoTech Invest AB (publ), ("ExeoTech") 556536-0954, affärsid är att bereda sina aktieägare en konkurrenskraftig avkastning genom att förvärva, utveckla, och avyttra rörelsedrivande bolag. ExeoTech skall i första hand investera i hel- eller delägda rörelsedrivande bolag, både noterade och onoterade, inom tillverkning, handel och logistik och med tonvikt på livsmedel. ExeoTech är noterat på NGM-MTF (ETIN)