Dividend Sweden
Avtal om spridningsemission för Swemet (NGNews)

2016-09-02 08:30
Dividend Sweden har avtalat med Swemet AB om att bistå i en spridningsemission. Avtalet innebär att Dividend Swedens aktieägare, tillsammans med befintliga aktieägare i Swemet, i första hand tilldelas aktier i den kommande spridningsemissionen i Swemet.

Swemet är listat på NGM Nordic MTF och har som affärsidé att erbjuda kvalificerade produkter och tjänster till elnätsbolag i Sverige och Europa, med fokus på smarta elmätare och elkvalité. Målgruppen för Bolagets produkter utgörs i första hand av små och medelstora elnätsbolag i Europa baserat på Bolagets spetskompetens inom den nya generationens smarta elnät. Egenutvecklad hårdvara och mjukvara integreras med externa komponenter till välpaketerade helhetslösningar.

"Vi är glada att samarbeta med Dividend Sweden i den kommande spridningsemissionen, där syftet är att öka antalet aktieägare och kunskapen om Swemet. Dividend Swedens stora antal och intresserade aktieägare får ta del av ett erbjudande i ett spännande bolag som utvecklas fort i en bransch under omvandling", säger Jan Axelsson, VD Swemet.

"Swemet är ett bolag med kompetent och erfaren ledning som har utvecklat produkter och tjänster som passar väl in i utvecklingen kring Internet of Things, där smarta elmätare bidrar till bättre elkvalitét, samtidigt som det är en viktig del i elleverantörens säkerhet i leverans av sina tjänster. Vi är nöjda med att kunna erbjuda våra aktieägare möjlighet att vara prioriterade i den kommande spridningsemissionen”, säger Bo Lindén, VD Dividend Sweden.

Mer information om emissionen kommer att publiceras på Swemets hemsida, www.swemet.se

White Pearl Technology... - I dag